استاندار کردستان بر کنترل و نظارت جدی بر بازار استان تاکید کرد و گفت: گزارش‌هایی مبنی بر گرانفروشی رسیده که می‌طلبد دستگاه‌های ذیربط در بررسی آنها و برخورد با متخلفان با جدیت ورو د کرده و اعمال قانون کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  بهمن مرادنیا صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: براساس اعلام تعزیرات حکومتی عرضه کالا‌های اساسی در استان با قیمت بالاتر از مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود:کنترل قیمت کالا‌های اساسی در بازار از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیازبه نظارت‌های مستمروبیشتری دارد.

وی با اشاره به پایین‌بودن قیمت گوشت قرمز و مشکلاتی که در این راستا واحد‌های تولیدی استان را تهدید می‌کند گفت: یکی از راهکار‌ها برای جبران این موضوع و جلوگیری از زیان به بخش تولید، صادرات است.

مرادنیا بیان کرد: دراین راستا برای دریافت مجوزصادرات گوشت قرمزبه صورت جدی پیگیرهستیم.

استاندارکردستان گفت:در شرایط کنونی که قیمت گوشت قرمز در استان پایین و خریدار کم است توزیع گوشت منجمد یک چالش و موجب ضرر و زیان به تولیدکننده می‌شود.

مرادنیا اضافه کرد: اولویت باید حفظ تولید باشد، بخش زیادی از تسهیلات که در سال گذشته پرداخت شده به این سمت و سو سوق داده‌ایم و اگر واحد‌ها تولیدی در این زمینه دچار مشکل شوند بازپرداخت تسهیلات آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار کردستان اذعان کرد: تمام هدف ستاد تنظیم بازار جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکننده است و از طرف دیگر هم مصرف‌کننده با مشکل مواجه نشود.

وی تامین کود به میزان کافی برای کشاورزان را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: استان کردستان استانی کشاورزی است نباید در زمینه کود با مشکل مواجه شویم و کمبود‌هایی که در تامین کود پاییزه شاهد بودیم در کشت بهاره تکرار نشود.

تشدید مبارزه با قاچاق دام زنده از مرزهای استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هر نوع خروج دام زنده از کشور قاچاق محسوب می‌شود، گفت: قاچاق دام زنده به اقتصاد کشور ضربه می‌زند بنابراین تشدید مبارزه با این معضل در دستور کار است.

حسین فیروزی با بیان اینکه سیستمی برای تحویل تمام دام‌های قاچاق ضبط شده به بازار در استان باید تعریف شود، افزود: اشکال اجرای مصوبه سال گذشته مربوط به تحویل دام‌های قاچاق از سوی مراجع انتظامی و مرزبانی باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: بزودی جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استاندار،  مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، فرماندهان هنگ مرزی، روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دامپزشکی کردستان برای اصلاح این مصوبه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.