مسکو اعلام کرد مداخله طرف سوم در امور لیبی، کمکی به یافتن راه‌حل برای بحران این کشور نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رسماً اعلام کرد که طرح حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی را به پارلمان ترکیه ارائه خواهد کرد، مسکو مخالفت خود را با مداخله خارجی در لیبی اعلام کرد.

مسکو اعلام کرد مداخله طرف سوم در امور لیبی، کمکی به یافتن راه‌حل برای بحران این کشور نمی‌کند و روسیه از اقداماتی استقبال می‌کند که به مردم لیبی برای یافتن یک راه‌حل کمک کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «وضعیت لیبی دغدغه‌ای عمومی و نیز دغدغه ماست. روسیه خواهان رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن و توقف خونریزی در لیبی است.»

پسکوف در واکنش به قصد ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به لیبی گفت: «از نظر ما هرگونه مداخله در وضعیت لیبی از سوی سایر کشورها، کمکی به حل و فصل موضوع نمی‌کند، اما از کوشش کشور‌ها برای کمک به یافتن راه‌حل و نیز کمک به طرف‌های منازعه برای پایان دادن به بحران، استقبال می‌کنیم.»

اظهارات پسکوف در حالی بیان می‌شود که اردوغان امروز با بیان این که لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است، اعلام کرد پارلمان ترکیه ماه ژانویه در مورد اعزام نیرو به لیبی رأی‌گیری خواهد کرد.

او گفت: اجرای یادداشت تفاهم همکاری امنیتی و نظامی با لیبی آغاز شد و درخواست اعزام نیرو به لیبی را به پارلمان ترکیه تقدیم خواهم کرد. تحولات در لیبی را از نزدیک زیر نظر داریم و آنچه در این کشور رخ می‌دهد برای ما بسیار اهمیت دارد.

اردوغان و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی در توافقی که ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ششم آذر) به امضاء رسید، توافقاتی نظامی را نهایی کردند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال «حفتر» که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، هشت ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار