رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حضور پررنگ نیرو‌های مردمی و بسیجی با همراهی نیرو‌های انتظامی فرصت و جراتی برای نیرو‌های خرابکار در این شهر به وجود نیاورد.

حضور پررنگ مردم و نیروهای انقلابی فرصت و جرات را از نیرو‌های خرابکار گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی  در همایش "صیانت‌گران اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد، گفت: به خاطر حضور آگاهانه مردم مشهد دشمن نتوانست در طول ۴۰ روز گذشته مشکلی برای این شهر ایجاد کند و این حضور ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: دشمن متوجه شده است که دیگر در سوریه، عراق و لبنان نمی‌تواند با ایران به مقابله بپردازد به همین دلیل قصد دارد از طریق ستون پنجم و فضای مجازی مردم را به کف خیابان‌ها بیاورد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در اغتشاشات ۴۰ روز قبل دشمن امیدوار بود با استفاده از فضای مجازی و عده کمی که جذب کرده بود بتواند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند.

صادقی ادامه داد: مهم‌تر از شرکت در انتخابات، انتخاب آگاهانه است که بدانیم چه کسی به مجلس شورای اسلامی وارد می‌شود.

او تصریح کرد: شاهد هستیم که برخی نمایندگان از ابتدای ورود به مجلس به جای اینکه به فکر منافع مردم باشند در فکر منافع شخصی، حزبی و گروهی خود بودند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: برخی گروه‌ها بعد از انتخابات دوره گذشته برای ورود به این انتخابات نقشه و برنامه طرح کرده‌اند تا اعضای لیست مورد نظر آن‌ها وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

صادقی  ادامه داد: باید تلاش شود افراد کارآمدتر به مجلس وارد شوند بنابراین انتخابات موضوع مهمی برای کشور است و همواره توسط امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات بسیار مورد تاکید بوده است.

او تصریح کرد: اگر نماینده‌ای به فکر مردم با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری به مجلس راه پیدا کند، آن مجلس، توانمند خواهد بود و به هرحال آرایی که به صندوق‌ها واریز می‌شود و افراد منتخب مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی  همچنین در ارتباط با پرونده‌های طلاق، افزود: بسیاری از مشکلات مرتبط با این پرونده‌ها به زمان انتخاب و قبل ازعقد باز می‌گردد و اگر در آن موقع انتخاب دقیق و به دور از احساس شکل بگیرد، شاهد حجم پرونده‌های طلاق در مراکز قضایی نخواهیم بود.

صادقی  ادامه داد: اعتیاد و عوارض ناشی از آن کانون خانواده و اجتماع را مورد تاثیر خود قرار داده و یک واقعیت غیرقابل انکار است.

او تصریح کرد: اسناد و پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها و دادسرای انقلاب وجود دارد اثبات کننده این است که مواد مخدر آسیب‌های بسیار برای کشور و این استان به وجود آورده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر نسبت به عوارض مواد مخدر آگاه نباشیم و در این موضوع کوتاهی شود، مواد مخدر دامان بسیاری از خانواده‌ها را خواهد گرفت.

صادقی ادامه داد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید با همفکری نیروی انتظامی، دادگاه و دادسرا، دولت و مراجع علمی و دانشگاهی کارگروه‎هایی تشکیل شود و با برنامه ریزی در این زمینه گام برداشت و زمانی در مبارزه با مواد مخدر موفق خواهیم بود که هر نهادی وظیفه خود را به درستی اجرا کند، به عبارتی تک تک افراد جامعه برای حل معضلات اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

او تصریح کرد: این آمادگی در دادگستری خراسان رضوی وجود دارد که با در اختیار قراردادن پرونده‌ها یا ایجاد شرایط گفتگو با متهمان و خانواده آن‌ها بتوان با شناخت کافی نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار