برای نخستین بار در کشور، جشنواره خوشنویسی خط تحریری با موضوع نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده، فرماندار زرند در حاشیه جشنواره خوشنویسی خط تحریری با موضوع نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در این شهرستان گفت: برای نخستین بار در کشور این اقدام فرهنگی و معنوی برگزار شد.

جشنواره نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در زرند

او با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان از این حرکت ارزشی از دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و افزود: این جشنواره موجب می شود تا به وصیت نامه شهدا توجه بیشتری داشته باشیم و نسل امروز بدانند که شهدایی که برای عزت و سرافرازی امروز ایران جان خود را فدا کردند چه توصیه‌ای برای نسل جوان و آینده ملت داشته اند.

صادق زاده ولایتمداری را از مهمترین توصیه در وصیت نامه شهدا عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نسل جوان ما را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده است، جوانان امروز ما باید از وصیتنامه شهدا درس بگیرند و آن را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

جشنواره نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در زرند

سیف الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند نیز گفت: این حرکت فرهنگی و معنوی با محوریت ارشاد، انجمن خوشنویسان، شهرداران، بنیاد شهید، سپاه و فرمانداری و با شرکت ۴۵۰ دانش آموز مقطع ابتدایی، ۲۰۰دانش آموز مقطع متوسطه و ۱۰۰نفر از فرهنگیان برگزار شد که ۲۳۰نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

محمد حسین کرمانی نژاد، مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان زرند هم گفت: این جشنواره با حضور ۷۵۰ دانش آموز پایه دوم تا دوازدهم و همچنین گروه فرهنگیان و آزاد برگزار شد و ۲۳۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند که ۳۰ نفر برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

این جشنواره قرار است همه ساله به صورت استانی و کشوری برگزار شود.

جشنواره نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در زرند

یکی از دانش آموزان در حاشیه ی برگزاری این جشنواره گفت: با شرکت در این جشنواره و نگارش وصیت نامه شهید، فهمیدم که باید همواره از ولایت فقیه اطاعت کنیم.

دانش آموزان دیگری هم عنوان کرد: با نگارش وصیت نامه شهید گرانقدر متوجه شدم وی خواستار این بوده که ما ادامه دهندگان راهشان، مدافع اسلام و قرآن باشیم.

جشنواره نگارش وصیت نامه شهدای دانش آموز در زرند

شهرستان زرند ۱۴۵شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار