استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای تسریع در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، گفت: با تلاش مسئولان باید عملیات بازسازی این مناطق در زمان وعده داده شده پایان یابد.

اهتمام جدی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در موعد مقرربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی  استاندارآذربایجان شرقی،در کارگاه تخصصی تجارب و درس آموخته‌های زمین لرزه در شهرستان‌های میانه و سراب، با اشاره به جان باختن تعدادی از اهالی روستا‌های این مناطق در این حادثه، افزود: هیچ یک از خانه‌های روستایی بازسازی شده در این دو شهرستان، دچار آسیب و صدمه جدی نشدند که این امر حاکی از نقش بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در پیشگیری از خسارات جانی و مالی در زمان حوادث طبیعی است.

او با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی‌نیست، اما خسارت‌های آن قابل پیشگیری است یادآور شد: ساختار مدیریت بحران باید به سمت پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی حرکت کند.

پورمحمدی در پایان بر تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و ایجاد یک ساختار قوی برای مدیریت در مواقع بحرانی تاکید کرد.


هنربر مدیر کل مدیریت بحران استان نیز با بیان اینکه عملیات اسکان اضطراری تمامی خانوار‌های آسیب‌دیده با توزیع بیش از سه هزار و ۳۷۰ چادر و وسایل گرمایشی در هفته نخست پایان یافت گفت: اسکان موقت نیز در هفته دوم زلزله و با توجه ویژه به رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده استان و پیشنهاد‌های استان برای جبران خسارت‌های زلزله در کمتر از ۴۸ ساعت در جلسه هیات دولت روند خوبی دارد.
او تعیین تکلیف خانوار‌های فرعی و خانوار‌های اصلی را از مشکلات احصا شده در اسکان موقت اعلام کرد و گفت:برای خانوار‌های فرعی، اتاقک اسکان موقت و تسهیلات مسکن روستایی و برای خانوار‌های فصلی نیز با شرط اقامت ۶ ماهه در محل، تسهیلات مسکن روستایی اعطا خواد شد.

 بابایی رئیس سازمان نظام مهندسی استان بر مقاوم سازی خانه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: در زلزله اخیر خانه‌هایی که مقاوم سازی شده بودند، کمترین خسارت را دیده بودند.

پدر پایان از امدادگران و مدیران فعال در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب تقدیر شد.


۵ دی سالروز زلزله بم با نام ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار