آیین بزرگداشت شهدای زاریای نیجریه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مراسم بزرگداشت شهدای شهر زاریای نیجریه و دعا برای سلامتی رهبر شیعیان این کشور دیشب در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله اراکی نماینده استان مرکزی از مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل سابق تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی از حاکمان نیجریه خواست سریعاً رهبر شیعیان این کشور را آزاد کنند.

او از دولت این کشور خواست به مسلمانان اجازه دهند همانند دیگران بتوانند آزادانه مراسم دین خود را برگزار کنند.

آیت الله اراکی همچنین به حاکمان نیجریه هشدار داد از سرنوشت افرادی مانند قذافی، بن علی، عمرالبشیر و صدام عبرت بگیرند و تا فرصت هست دست از ظلم و ستم بردارند.

دبیرکل سابق تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به گسترش جبهه مقاومت در جهان گفت: روحیه شجاعت و دلیری امروز در کشور‌هایی همچون نیجریه، فلسطین، یمن، لبنان و سوریه تا حدی پیش رفته که استکبار را به ترس انداخته و در صدد است مردم این کشور‌ها را از ادامه راهشان منصرف کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: همه این کشور‌ها با تاسی از انقلاب اسلامی مردم ایران، این راه را ادامه می‌دهند و به الگویی برای مردم جهان تبدیل شده اند.

۲۱ آذر سال ۹۴، حاکمان نیجریه با حمله به مسجد بقیه الله در شهر زاریا، تعدادی از شیعیان این شهر را به شهادت رساندند و شیخ زکزاکی را بازداشت کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار