سخنگوی دولت گفت: تقریبا تمام خانواده‌های آسیب دیده در حوادث آبان، شناسایی شده اند.

قریب به ۱۰۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث آبان شناسایی شدندعلی ربیعی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سئوال که رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته ای برای بررسی نحوه جبران خسارات شهروندانی که در حوادث هفته پایانی آبان  دچار آسیب شده بودند را صادر کرد، چه زمانی شاهد ارائه گزارش از سوی این کمیته خواهیم بود و در نهایت چه تصمیمی برای جبران خسارات این افراد گرفته خواهد شد، اظهار کرد: این کمیته اقدامات خود را آغاز کرده است و تا تفکیک افراد و مشخص شدن آنها همچنین سرکشی به همه خانواده ها در دستور کار کمیته قرار خواهد داشت.

ربیعی خاطرنشان کرد: فکر می کنم  شاید قریب به ۱۰۰ درصد خانواده‌های آسیب دیده در حوادث آبان طی هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفتند؛  تلاش می کنیم  تمام خانواده‌ها مورد بررسی قرار بگیرند تا امکان حمایت از آنها فراهم شود .

او افزود: کودکان و جوانانی که در حوادث آبان دچار آسیب شدند مثل فرزندان خود مان هستند. به هر حال به واسطه بحرانی که رخ داد، این  خانواده ها دچار مصیبت شدند و نیاز است که آنها توجیه شوند.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: همدلی و همدردی با این عزیزان ادامه خواهد داشت. من هم به عنوان دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور برنامه مشخصی را در این زمینه دارم که ذیل همین کمیته آن را اجرا خواهیم کرد.

طبق دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی، این هیئت متشکل از وزرای کشور، دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور، موظف شده که ضمن بررسی حقوقی، اجتماعی و اقتصادی موضوع، نحوه جبران خسارات را مشخص و گزارش نهایی را در اسرع وقت به رئیس‌جمهور ارائه کند.

او با اشاره به بحث استعفا رئیس سازمان هلال احمر و معرفی کاندیداها، گفت: در جلسات آتی شورای عالی، این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از قبول استعفا پیوندی، رئیس جدید هلال احمر مشخص خواهد شد؛ البته تعدادی به کاندیدا‌ها و روند بررسی اعتراض داشتند که موضوع به معاونت حقوقی رئیس جمهور سپرده شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سازمان پرچم سفید است و مردم به آن اعتماد دارند به همین دلیل باید انتخاب رئیس از داوطلبان این جمعیت باشد و همه در آن مشارکت داشته باشند تا بهترین فرد انتخاب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار