مدیرکل سیاسی استانداری سمنان:

میانگین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس ۷۰ درصد است

متقی گفت: میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس ۷۰ درصد است که ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سعید متقی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان در جلسه ستاد انتخابات استان سمنان ضمن بیان اینکه میانگین کشوری مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۰.۵ درصد است، گفت: این شاخص در استان با ۱۰ درصد افزایش بیش از ۷۰ درصد محاسبه می‌شود.

او بابیان اینکه این میزان مشارکت نشان‌دهنده اهمیت دادن مردم استان به سرنوشت سیاسی و اجتماعی‌شان است، افزود: مردم استان در ۳۷ دوره انتخابات برگزارشده پس از پیروزی شکوهمند انقلاب با مشارکت بیش از ۷۰ درصدی نشان دادند که همواره در خط اول مشارکت مدنی هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان، بیان کرد: میانگین مشارکت مردم استان در تمام دوره‌های پیشین انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس و … ۷۶.۵ درصد بوده است.

متقی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را در زمره فاکتور‌های انتخابات دانست و تصریح کرد: حضور پرشور مردم و همچنین آماده ساختن شرایط آن از سوی مجریان می‌تواند کار ویژه‌های مهمی را برای نظام اسلامی پدیدار سازد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اقتدار، دستاورد‌های منطقه‌ای و بین المللی مشارکت مردمی، اقتدار و … اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.