مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایش فیلم‌های شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک برای عموم مردم در زاهدان رایگان است.

تماشای فیلم‌های جشنواره آسوریک در زاهدان رایگان استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری به اشاره به برگزاری جشنواره آسوریک در زاهدان اظهار داشت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک از ۹ تا ۱۲ دی ماه جاری به مدت چهارروز با شرکت ۱۱ استان در زاهدان برگزار می‌شود.

او  گفت: این جشنواره با حضور استان‌های خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان به همت انجمن سینمای جوان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اتفاقات خوب جشنواره آسوریک نگاه خوب و تصویر درست از این استان به مردم کشور و حتی بین‌الملل است، زیرا فیلمساز با دوربینش می‌تواند دریچه جهانی داشته باشد.

او  بیان کرد: برخی از آثار می‌توانند چهره سیستان و بلوچستان را بدرستی نشان دهند و یا برعکس چهره‌ای سیاه را به نمایش گذارند بطوری که تاکنون تصویر ارائه شده در سینمای ایران و رسانه‌ها از سیستان و بلوچستان تصویری واقعی نیست و تنها یک بخش کوچکی از این استان شامل شرارت، قاچاق و فقر را بزرگ جلوه داده و اذهان عمومی را نسبت به این استان تخریب کنند در حالی که از یک طرف وجود برخی مشکلات ناشی از موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن منطقه است و از سوی دیگر سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده و فراوانی برخوردار است که تاکنون به خوبی نمایش داده نشده است.

مسگرانی گفت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها کمک خوبی برای معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان است.

او  ادامه داد: فیلم‌های جشنواره آسوریک در تالار اشراق، سینما هلال، سالن ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان و در یکی از مجتمع‌های حاشیه شهر برای عموم مردم اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: بیش از ۲۴۰ فیلم‌ساز از ۱۱ استان کشور به همراه مهمانان ملی برای شرکت در این جشنواره به سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد و هنرمندان فعال در زمینه فیلم‌سازی استان نیز در این جشنواره حضور داشته و در کارگاه‌های دانش‌افزایی شرکت خواهند کرد که در کنار آن آموزش و نقد نیز برگزار می‌شود.

او  اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه در تالار فردوسی با حضور رییس سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.

مسگرانی با اشاره به اینکه این جشنواره بخش ویژه استانی نیز دارد، گفت: فیلم‌سازانی که آثار برجسته‌ای در زمینه معرفی شایسته استان ارائه کردند با دریافت جایزه پیشنهادی با عنوان جایزه مرحوم عباس حداد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از چند فیلم‌ساز و افرادی که در رشد فیلم‌سازی سیستان و بلوچستان نیز نقش داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲ اردو برای برخی از فیلم‌سازان تدارک دیده شده که به بخش‌هایی از استان سفر خواهند کرد و با پیشینه تاریخی سیستان و بلوچستان و ظرفیت‌های استان آشنا می‌شوند.

او  گفت: بخش محیط زیست از دیگر بخش‌های این جشنواره است که با نگاه به طبیعت و محیط زیست سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

میزبانی از اساتید انجمن سینمای جوان کشور

رییس انجمی سینمای جوان زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: در بخش فیلم این جشنواره فیلم‌های مستند، پویانمایی، داستانی و تجربی و در بخش عکس نیز مجموعه عکس و تک عکس شرکت دارند.

مازیار مشتاق‌گوهری گفت: بخش پذیرش فیلم‌ها در تهران انجام شد و در هیات داوری بخش فیلم حسین ریگی یکی از فیلم‌سازان فعال سیستان و بلوچستان و در بخش عکس صادق صوری به عنوان داور حضور دارند و تمامی کار‌های جشنواره توسط دبیرخانه زاهدان انجام شده است.

او  افزود: تمامی اساتید انجمن سینمای ایران مهمان این استان خواهند بود که شیوه‌های نوین را به هنرمندان این استان آموزش خواهند داد.

رییس انجمن سینمای جوان زاهدان بیان کرد: آثار ارسالی به این رویداد در سه بخش فیلم، فیلم‌نامه و عکس به رقابت خواهند پرداخت.

او  افزود: هزار و ۳۳۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از میان آثار ارسال شده ۵۱۴ فیلم شامل ۲۹۳ اثر داستانی،۱۴۳ اثر مستند، ۳۵ اثر در بخش فیلم‌نامه، ۳۸ اثر فیلم‌نامه اقتباسی، ۲۵۳ فیلم‌نامه آزاد و در بخش عکس نیز ۱۸۰ مجموعه عکس و ۳۵۲ تک عکس برای شرکت در این رویداد فرهنگی هنری ثبت نام کرده‌اند.

مشتاق‌گوهری ادامه داد: آثار انتخابی و بازبینی وارد شده به جشنواره ۵۲ فیلم شامل ۳۱ داستانی، ۱۲ مستند، سه پویانمایی و ۶ فیلم تجربی و ۱۸ اثر فیلم‌نامه است.

او  گفت: همچنین ۲۶ اثر از سیستان و بلوچستان برای شرکت در این جشنواره به دبیر خانه رسیده که ۱۰ اثر پذیرفته شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.