موهبتی گفت: ۳۶۰ هزار خانوار درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند که وزارت رفاه اطلاعات حدود ۱۶۵ هزار خانوار را به ما اعلام کرده است.

اعلام اطلاعات ارزیابی وسع ۱۶۵ هزار خانوار به بیمه سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری سازمان بیمه سلامت از آغاز ارزیابی وسع با کمک وزارت رفاه خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون نفر ثبت نام و درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند. جمعیتی که در حال حاضر تاکید شده که خودشان را بیمه کنند، جمعیتی هستند که طی طرح تحول سلامت که بیمه رایگان بود، مراجعه نکردند. در عین حال پیش‌بینی ما این بود که سه میلیون نفر مراجعه کنند که احتمالا طی شش ماه آینده به سه میلیون نفر برسد.

اعلام اطلاعات ارزیابی وسع ۱۶۵ هزار خانوار به بیمه سلامت

موهبتی با اشاره به اینکه نظر حاکمیت این است که همه افراد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، ادامه داد: در حال حاضر بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار خانوار درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند که وزارت رفاه اطلاعات حدود ۱۶۵ هزار خانوار را به ما اعلام کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: مسئولان کمیته امداد معتقدند بر اساس گزارش‌های میدانی نتایج بررسی‌ها دقیق است و به طور متوسط نتایج ارزیابی وسع حدود ۲۳ هزار نفر و ۷ هزار خانوار را اعلام کرده‌ایم.

۵۰ درصد مردم از بیمه رایگان برخوردار خواهند بود

او با اشاره به اینکه بیمه سلامت یک تأخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه داشته است، ادامه داد: در حال حاضر از ۱۶۵ هزار خانوار وضعیت حدود ۴۰ هزار را اعلام کردیم و مردم می‌توانند نسبت به این نتایج اعتراض کنند. خوشبختانه باید بگویم که کمتر از ۶ درصد نسبت به نتایج ارزیابی وسع از سوی مردم اعتراض شده است. در عین حال بر اساس نتایج ارزیابی وسع کماکان ۵۰ درصد مردم از بیمه رایگان برخوردار خواهند بود.


بیشتر بخوانید: پرداخت هزار میلیارد تومان به مراکز ارائه دهنده خدمت / نمی‌توانیم تعرفه‌ها را ارزان کنیم


به سمت بیمه کارآمد و منطبق بر اصول در حال حرکت هستیم

موهبتی بیان کرد:‌ موارد زیادی بوده که مردم در روز بیماری برای بیمه شدن مراجعه کردند که این موضوع امکان‌پذیر نیست، زیرا بیمه از یک دوره انتظار ۱۰ روز برخوردار است و ما به سمت یک بیمه کارآمد منطبق بر اصول در حال حرکت هستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ساز و کار بیمه سلامت این است که افراد در دوران سلامتی خود برای زمان بیماری، افراد غنی برای فقیران و جوانان برای دوران سالمندی و سالمندان هزینه کنند، تا در زمان نیاز بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره ببرند.

داروخانه‌ها طلب خود را تا مهر ۹۸ را دریافت کرده‌اند

موهبتی با بیان اینکه از سال قبل حدود ۳ و نیم ماه به دانشگاه‌ها و بخش خصوصی بدهکار هستیم، گفت: بدهی داروخانه‌ها روز گذشته پرداخت شده است و با این حساب داروخانه‌ها طلب خود را تا مهر ۹۸ را دریافت کرده‌اند، اما ۲ و نیم ماه از بدهی سال ۹۷ به این بنگاه‌های کوچک داده نشده است. همچنین دانشگاه‌ها نیز طلبشان را تا مرداد دریافت کرده‌اند. ما تلاش می‌کنیم به محض تخصیص اعتبار بدهی آن‌ها پرداخت شود.

بدهی بیمه ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است

او ادامه داد: بودجه بیمه سلامت در سال ۹۸ در حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که با اصلاح آن به ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسیده است. بدهی بیمه در حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به سال گذشته و ۴ هزار میلیارد تومان مربوط به سال جاری است. سازمان برنامه و بودجه تعهد کرده‌ که ۸۰۰ میلیارد تومان به ما بپردازد و اولویت بیمه پرداخت بدهی داروخانه‌ها است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ میلیون نفر از طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستا‌ها استفاده می‌کنند که این پروژه یک کار مشترک بین وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها است.

موهبتی ادامه داد: حدود ۲۸ میلیون نفر ساکن مناطق روستایی، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر از پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره می‌برند که به این افراد ۱۲ خدمت به طور کلی ارائه می‌شود. آموزش‌های لازم به افراد در ۴ هزار مرکز خدمات سلامت ارائه می‌شود و به ازای هر ۴ هزار روستایی یک پزشک، به ازای هر ۲ هزار نفر یک ماما و دیگر امکانات در حوزه سلامت وجود دارد، انواع دارو به این ۲۸ میلیون نفر ارائه می‌شود به طوری که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت یادآوری کرد: بیمه سلامت در مناطق روستایی که نظام ارجاع و پزشک خانواده اجرا می‌شود ۴۳۶ قلم دارو و ۵۳ قلم انواع آزمایش را تحت پوشش خود قرار داده است و در این مناطق به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک خدمات بهداشتی درمانی به مردم ارائه می‌دهد.

بهره مندی ۲۰ میلیون روستایی از خدمات بیمه‌ای

او گفت: بر اساس بررسی‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افرادی که به نظام ارجاع و پزشک خانواده مراجعه می‌کنند به سطوح بالاتر می‌روند، به طور کلی حدود ۲۰ میلیون روستایی، ۷ میلیون نفر از افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و ۵۷۰ هزار عشایر از خدمات بیمه‌ای بهره می‌برند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت برنامه‌های مختلفی را جهت ارائه بسته‌های خود مراقبتی در نظر گرفته است. افرادی که در زمینه‌های کنترل قند خون، دیابت، فشار خون و دیگر موارد خود مراقبتی می‌کنند قرار است از تخفیفات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

موهبتی افزود: ۱۰ درصد از جمعیت در معرض دیابت قرار دارند، این عارضه منجر به دیالیز می‌شود و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بیمه سلامت دارد.

او ادامه داد: مراکز تحقیقات بیمه در حال بررسی مواردی است تا دستگاه‌های خدمتی مختلفی را برای افراد در نظر بگیریم و البته باید بگویم که همه مردم از یک حداقل خدمات بهره می‌برند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: حفاظت مالی بیمه شدگان و افزایش دسترسی مردم به خدمات از دیگر برنامه‌هایی است که از اولویت‌های بیمه سلامت محسوب می‌شود.

او تأکید کرد: در برهه‌ای از زمان ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان به صورت رایگان دارای دفترچه بودند، اما امروزه با انجام همپوشانی دفترچه‌های بیمه، بیمه رایگان در مقابل دیگر صندوق‌های بیمه‌گر حذف می‌شود، زیرا بیمه‌شدگان در جا‌های دیگر دارای شغل هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: در حال حاضر خزانه طی چند روز گذشته پیش پرداخت ماه مهر را به طور کامل به بیمه سلامت داده است و از نظر پرداختی وارد آبان شده است.

او گفت: عملکرد ماهیانه بیمه بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیارد تومان است که به طور کلی در سال ۹۷ ما به بخش دولتی به میزان ۲ و نیم میلیارد تومان بدهی داشته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد رمضانی
۱۱:۰۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من که الان ده ساله بیکارم ومستاجر از کجا فهمیدید که از دهک بالای جامعه ام وباید برجی برای هر نفر 55500تومن پرداخت کنم اگه روز قیامتی باشه اون کسی که برای مردم ارزیابی وسع میکنه باید جوابگو یاشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فدایی
۰۱:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام این ارزیابی روچه حسابی شده ما به زور نون خودمونو درمیاوریم ازکشاورزی الان هم باید هرسالی چهار میلیون پول پرداخت کنیم تا دفترچه بگیریم واقعا این عدالت هس یا مسلمانی هس این چرا در حق ضعیفان ظلم میکنین
Iran (Islamic Republic of)
احمدمنصورفرد
۲۳:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یک بنده ضعیف جامعه هستم که توان پرداخت هزینه آزاد بیمه سلامت ندارم لطفاً خودتان در نظر بگیرید اگر وضع مالی خوب بود عتراض نمی کردیم زیر خط فقر هستم که دهک های پر درآمد زدن لطفاً خودتان پیگیری کنید بجز بیمه روستای هیچ بیمه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر کمالی راد
۲۱:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بنده کارگر ساختمان هستم الان پنجاه درصد هزینه برای دفترچه سلامت ازمن میخواهند یک خانه هفتادوچهارمتری دارم ۴۶ سالمه.چه جوری وسع مالی منو حساب کردند که الان فکر میکنند مرفه هستم بخدا باسیلی صورت خود راسرخ میگنیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور محرمی
۱۸:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من وام برداشتم خانه بخرم ۱۸۰۰هزار تومان اقساط پرداخت میکنم .ماهی یک ملیون اجاره میدم .هزینه خانه واجاره داریم. شمافکر میکنید در آمد ما به هزینه ها در حد فقر میرسه با این گرونی که تو کشور هست.مردم برای خانوار سه نفره سالی ۲ملیون هم به بیمه سلامت هم پرداخت کنند به خدا سخته مردم ناراضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا مومنی
۱۴:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ۳۴سال سن دارم .دیابت دارم .دوقطبی هم هستم روزی ۱۳عدد قرص اعصاب میخورم وبه این دلیل قادر به انجام هیچ کاری نیستم وشغلی هم ندارم ماهانه ۸۰۰ /۹۰۰ هزار تومان هزینه دارو وپزشک رفتنم میشه که توسط پدرم که بازنشسته آموزش وپرورش است هزینه میشه .باتوجه به این مشکلات قادر به پرداخت حق بیمه نیستم خواهشمندم تجدید نظر فرمایید ومعافم کنید ایمیل هم ندارم .لطفا جوابم را با پیامک بدهید ممنونم
آخرین اخبار