علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول در بین دانشگاه های تیپ دو کشور کسب کرد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه های فناوری و تحقیقات رتبه اول را در بین دانشگاههای تیپ دو کشور کسب کرد.

علوم پزشکی کرمانشاهبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اعلام نتایج رسمی رنکینگ دانشگاههای علوم پزشکی کشور ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاههای کشور رتبه هشتم و در بین دانشگاههای تیپ دو رتبه اول را هم در حوزه فناوری و هم در حوزه تحقیقات کسب کرد.


او گفت: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و بالا بودن آمار بیکاری در استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جایگاه بسیار خوبی در کشور قرار دارد و بسیار خوب عملکرده است.


نجفی گفت: جایگاه کشور ما در تولید علم جایگاه مطلوبی است، رنکینگ کشور در تولید دانش در دنیا ۱۶ است و در دندانپزشکی جایگاه دهم و در داروسازی رتبه هشتم دنیا را داریم.


او افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رنکینگ جهانی در پزشکی بالینی رنکینگ ۲۰۰ تا ۳۰۰ است و هیچ دانشگاهی در غرب کشور تا کنون نتوانسته به این جایگاه برسدما در تولید علم و فناوری در کشور مشکلی نداریم و در صورت بهبود عملکرد بخش های مدیریتی ، پیشرفت قابل توجهی در تمام زمینه ها حاصل خواهد شد.


او بیان کرد: پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرهون زحمات و تلاش بی وقفه رئیس و معاونان دانشگاه و‌ همچنین فعالیت های اعضای هیئت علمی دانشگاه ،که با جود امکانات محدود به بهترین نحو عمل کردند تمام شاخص ها نشان دهنده این است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این قابلیت را دارد که در بین دانشگاههای تیپ یک ارزشیابی شود.


به گفته این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای بسیاری از طرح های کشوری را عهده دار است از جمله برنامه کشوری کتابداری بالینی که در این دانشگاه انجام شد و توانستیم بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب کنیم.


او بیان کرد: نامناسب بودن فضای مطالعه در کتابخانه، عدم حمایت همه جانبه و قانونی در زمینه صادرات از فناوری های تولید شده در استان و عدم وجود پارک علم و فناوری مستقل در حیطه سلامت در استان و مهاجرت نخبگان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از جمله چالش های پیش روی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری است.


او گفت: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی، دانشگاهها کماکان در حیطه تخصصی بسیار خوب عمل می کنند اما فاصله میان عملکرد دانشگاهها و حجم مشکلات مدیریتی در سطح کشور بسیار زیاد و معنا دار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.