معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: امسال با شناسایی نقاطی از محله‌هایی که مستعد آبگرفتگی بودند در فصل کار عمرانی براساس میزان بودجه‌ای که در حد توان اعتبارات شهرداری بود.

 آبگرفتگی به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو عیسائیان معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: امسال با شناسایی نقاطی از محله‌هایی که مستعد آبگرفتگی بودند در فصل کار عمرانی براساس میزان بودجه‌ای که در حد توان اعتبارات شهرداری بود، کار‌های زیرساختی خوبی انجام شد زمانی که بودجه پیش‌بینی می‌شود این محلات شناسایی شده، الان هم در حال برنامه‌ریزی بودجه برای سال ۹۹ هستیم.

او گفت: معمولا آب‌های سطحی و رواناب‌های سطح شهر کرمانشاه را در مواقع بارندگی از جنوب به شمال به «آبشوران» و از غرب به شرق به «قره‌سو» هدایت می‌کنیم.

عیسائیان  بیان کرد: آبگرفتگی زمانی آبگرفتگی اطلاق می‌شود که به رواناب تبدیل شود و آب هدایت شود به طوری که بعد از توقف بارش به دلیل پر شدن حجم کانال‌ها، جوی‌ها، نهر‌ها و لوله‌ها؛ آب فروکش نکند، اما در کرمانشاه بعد از توقف کوتاهی از بارش، آب فروکش می‌کند.

او  با بیان اینکه مخالف ورود آب سطحی به داخل شبکه فاضلاب هستیم، افزود: برنامه‌ای برای هدایت آب‌های سطحی به داخل لوله‌های فاضلاب نداریم، چون که براساس میزان دبی فاضلاب سایز لوله‌ها مشخص است و موجب خسارت می‌شود.

این مسئول در ادامه به خریداری ۵۰۰ تن نمک از قم برای مواقع لزوم اشاره و بیان کرد: دشمن اصلی آسفالت نمک است باید در زمان اختلاط نمک با ماسه برای آب کردن برف به میزان آن براساس نظر کارشناسان دقت شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.