همتیان گفت: نمایش «حال همه ما خوب است» درباره خانواده‌ای است که در شهرستان سردشت با بمباران شیمیایی شهید می شوند.

علیرضا همتیان کارگردان نمایش «حال همه ما خوب است» درباره اجرای این نمایش در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: داستان نمایش «حال همه ما خوب است» درباره خانواده‌ای است که در شهرستان سردشت زندگی می‌کنند و پدر خانواده از راه شکار کبک خرج زندگی را به دست می‌آورد. روزی که برای شکار به صحرا می‌رود احساس می‌کند بویی فضا را فراگرفته و می‌فهمد که کبک‌ها بی حال می‌شوند. در راه خانه متوجه بمباران شیمیایی می‌شود و متوجه می شود که همسر و فرزندان او نیز شهید شده اند. پدر دچار شک می‌شود و سعی می‌کند با جنازه‌ها مناسبات زندگی خود را ادامه دهد و گویی هنوز هم زنده هستند، اما در نهایت پدر هم شیمیایی و شهید می‌شود.

وی افزود: من و نویسنده نمایشنامه کرد هستیم و با حس تعصب این فاجعه را روایت کردیم تا آن را روی صحنه بیاوریم. داستان نمایش «حال همه ما خوب است» بر اساس واقعیت بوده، ولی بخشی از آن داستان پردازی نویسنده است. اصل این نمایشنامه مونولوگ است، ولی همسر و فرزندان مرد در خیال او هستند و در نمایش وجود دارند.

همتیان با اشاره به اینکه نمایش «حال همه ما خوب است» در جشنواره فتح خرمشهر اجرا شد، بیان کرد: ما نمایش را در شهر خرمشهر به اجرا بردیم و توانستیم چهار جایزه از جشنواره دریافت کنیم. نمایش پیش از اجرا در جشنواره فتح خرمشهر در شهر زنجان اجرای عموم رفته بود.

کارگردان نمایش «حال همه ما خوب است» درباره انتخاب بازیگران گفت: من بازیگران را نسبت به ذهنیتی که از چهره کرد‌ها دارم، انتخاب کردم. ابتدا قصد داشتم نمایش را برای شهر‌های کرد زبان کشور به اجرا ببرم؛ هدف من جشنواره ملی فتح خرمشهر نبود. اما فیلم نمایش را برای وزارت ارشاد شهرستان بیجار فرستاده ام تا اگر مورد تایید بود در آن شهر اجرا شود.

همتیان درباره استقبال تماشاگران از نمایش گفت: مشکل ما نبود زمان کافی برای تبلیغات بود، اما با این حال استقبال در روز‌های نخست نمایش خوب بوده است.

همتیان درخصوص کار‌های آتی خود گفت: من و باقر سروش نویسنده نمایش «حال همه ما خوب است» از لحاظ فکری به هم نزدیک هستیم و من از ایشان خواستم تا نمایشنامه‌ای بنویسد، ایشان چند نمایشنامه برای من فرستاده که در حال مطالعه آن‌ها هستم تا یکی را برای اجرا انتخاب کنم.

در خلاصه نمایش آمده است:

ناصر که زندگی اش در سردشت از طریق شکار کبک می‌گذرد. پس از بازگشت به خانه با بمباران شیمیایی شهرش روبرو می‌شود. او سراسیمه وارد خانه خود شده تا از حال زن، دختر و پسرش باخبر شود، اما...

پریسا دوستی، نازنین حسنی، پارسا فریدونی، رضا یاوری بازیگران نمایش «حال همه ما خوب است» هستند.

گفتنی است نمایش «حال همه ما خوب است» از تاریخ ۰۳ تا ۱۳ دی ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سرو به اجرا می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار