مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه امسال از خدمات حقوقی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست امسال گفت: دفاع از حقوق مددجویان تحت حمایت یکی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد است که موجب احقاق حق آن‌ها می‌شود.

او با اعلام اینکه ۱۵۸ وکیل نیکوکار برای رسیدگی به پرونده‌های خانوار تحت حمایت با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، بیان کرد: وکلای خیر به صورت رایگان خدمات حقوقی مناسبی را به مددجویان اردبیلی ارائه می‌کنند که این امر موجب رفع بسیاری از مشکلات آن‌ها شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه مشاوره حقوقی و تعیین وکیل معاضدتی برای خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات حقوقی هستند تلاش‌های گسترده‌ای را به کار می‌گیرد، افزود: ۶۷۵ خانوار تحت حمایت در ۹ ماهه سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

دشتی با اشاره به اینکه بسیاری از خانوار تحت حمایت به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، تصریح کرد: کمیته امداد با همکاری کانون وکلا، شورای حل اختلاف و ارائه خدمات حقوقی به مددجویان برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت تلاش می‌کند.

او با بیان اینکه ۵۷۲ مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و دفاعیه برای مددجویان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه توسط حوزه حقوقی این نهاد به منظور ارائه به مراجع قضایی تهیه، تنظیم و بررسی شده است، افزود: یکی از راهکار‌های مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویانی است که دارای مشکلات حقوقی هستند تا با احقاق حقوق‌شان بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه وکلای مجرب و متخصص در اختیار مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی، کیفری و ثبتی هستند قرار می‌گیرد، اعلام کرد: مشکلات حقوقی و قضایی، خانوار تحت حمایت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسیاری می‌کند که کمیته امداد برای کاهش مسائل پیش روی این مددجویان خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

دشتی با بیان اینکه با حمایت‌های کمیته امداد ۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، بیان کرد: بیش از ۱۱۳ میلیون تومان در قالب «وام محکومان» به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شد تا گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

او با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.