محصولات بر پایه دود‌های پزشکی با منشأ گیاهی و جانوری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری ارائه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین سازگار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این واحد آموزشی با ارائه محصولات بر پایه دود‌های پزشکی شامل پماد ترمیم زخم سوختگی، دیابت و داروی شیمی درمانی معده بدون عوارض در بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری تهران حضور یافت.

او اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور از دود‌های پزشکی با منشأ گیاهی و جانوری، محصولات متنوعی در حوزه پزشکی ساخته شده که دارای مجوز سازمان غذا و دارو و عده‌ای از محصولات در حال اخذ مجوز‌های لازم برای ارائه به جامعه سلامت و درمان کشور است.

سازگار افزود: استفاده از دود‌های پزشکی در طب سنتی در مقایسه با سایر روش‌های مصرف دارو از مزایای بیشتری برخوردار است، زیرا که تولید دود باعث می‌شود ترکیبات مؤثر به ذرات فعال میکروسکوپی تبدیل شده و به سرعت به بدن انتقال و توسط مغز انسان جذب شود.

او ادامه داد: هفته پژوهش امسال با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» همراه با برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری، فن‌بازار همگام با هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به مدت سه روز در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار