مدیرکل کمیته امداد لرستان از توزیع سه میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان بین نیازمندان استان توسط مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان روز یکشنبه اظهار داشت: این مراکز وظیفه شناسایی و توانمندسازی نیازمندان واقعی هر محله و منطقه را بر عهده دارند.

فارسانی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در این استان فعال است، اظهار داشت: انعطاف بالا در جذب اعتبارات، دسترسی مناسب، به حداقل رساندن فرآیند اداری، سرعت عمل و پیشگیری قبل از وقوع بحران برای افراد نیازمند از مزیت‌های مراکز نیکوکاری می‌باشد.

او عنوان کرد: مراکز نیکوکاری درزمینه کمک به بیماران نیازمند، ایجاد اشتغال، آموزش فنی و حرفه ای، ساخت مسکن، خدمات فرهنگی، اردو‌های زیارتی، مشاوره، تامین جهیزیه، تامین کمک‌های مالی برای دانش آموزان محله و اخذ کمک‌های فنی از پزشکان، وکلا، صاحبان حرف و مشاغل فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: این مراکز در کنار شناسایی ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های مالی، حرفه‌ای و تخصصی، نیاز‌های هر محله و افراد نیازمند ساکن در منطقه را شناسایی و با هم‌افزایی دیگر مؤسسات خیریه، سعی در برطرف شدن آن می‌کنند.

اکنون ۹۰ هزار خانوار با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان است که از این مجموع ۶۷ هزار و ۸۰ نفر مددجوی معیشت بگیر هستند و ۱۱ هزار و ۵۱۳ خانوار در مناطق سیلزده لرستان دچار آسیب شدند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.