مدیرکل میراث فرهنگی از برپایی ۲۴ بازارچه موقت صنایع دستی در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: امسال ۲۴ بازارچه موقت صنایع دستی در نقاط مختلف استان برپا شده است.

سید امین قاسمی روز یکشنبه اظهار داشت: به منظور جبران خسارات وارده به بخش صنایع دستی لرستان بر اثر سیل فروردین امسال نمایشگاه‌های مختلف در سالجاری برپا شد که جشنواره ملی فرهنگ اقوام با حضور ۲۴ استان، ۷۲ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی و ۱۹ سیاه چادر از شاخص‌ترین این بازارچه‌ها بود.

او بیان کرد: همکاری در برپایی نمایشگاه‌های جنبی مختلف به مناسبت روزجهانی صنایع دستی خرداد ماه در دانشگاه‌های لرستان، آزاد خرم آباد، آزاد بروجرد و دانشگاه علوم پزشکی لرستان، برپایی نمایشگاه در قلعه مظفری الشتر، نمایشگاه فروش محصولات صنایع دستی در دورود، نمایشگاه در مجاورت ایستگاه‌های راه اهن لرستان و نمایشگاه به مناسبت تشکیل انجمن صنایع دستی و هنر‌های سنتی بروجرد بخشی از فعالیت‌های این اداره کل طی امسال به شمار می‌رود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین المللی، ملی و منطقه‌ای صنایع دستی بیان کرد: ۷۳ هنرمند این استان با حضور در ۲۹ نمایشگاه و در اختیار داشتن ۶۵ غرفه نسبت به ارائه محصولات صنایع دستی لرستان اقدام کردند.

قاسمی با بیان اینکه امسال ۲۱۴ هنرمند صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند، اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان تسهیلات در راستای احیا و راه اندازی کارگاه‌های مرتبط اختصاص یافته است.

او افزود: تاکنون از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۳۹۹ طرح صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان مبلغ ۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان تولید صنایع دستی در این استان پرداخت شد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.