سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: در جلسه این کمیسیون، فروش روزانه نفت در لایحه بودجه سال ۹۹ از یک میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه تغییر پیدا کرد.


کمیسیون تلفیق فروش نفت از یک میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار تغییر کرد / تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در نشست خبری امروز خود با اشاره به جلسه دیروز عصر کمیته مربوط به این کمیسیون گفت: دیروز عصر این کمیته برای واقعی کردن درآمد‌ها و تخمین درست هزینه‌ها جلسه‌ای را تشکیل داد و قرار شد با همکاری دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات برای درآمدزایی پایدار بررسی‌های لازم انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: در این کمیته مصوب شد اوراق مالی دولت که ۸۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند همچنین درباره پیش‌بینی درآمد‌های نفتی هم فروش روزانه نفت در لایحه بودجه سال ۹۹ از یک میلیون بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه تغییر پیدا کرد.

او اظهار کرد: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه امروز صبح جلسه خود را تشکیل داد که در این نشست درباره کاهش هزینه‌های اجتناب پذیر بررسی‌های لازم انجام شد، اما ادامه بررسی‌های آن منوط به تصمیم‌گیری‌های کمیته کمیسیون تلفیق شد.

قوامی با بیان اینکه امروز تبصره ۲ بودجه بررسی شد، گفت: در این نشست مصوب شد ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع گازرسانی برای سیستم گرمایشی مدارس اختصاص یابد تا طی یک سال تمام سیستم گرمایشی غیراستاندارد مدارس اصلاح و مشکل گرمایش مدارس کشور حل شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز تلفیق بودجه در تبصره ۲ به دولت اجازه داده شد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت تعاونی‌های فراگیر و فقرزدایی در سال آینده هزینه کند.

او با اشاره به بررسی تبصره ۳ در مورد فاینانس هم اظهار کرد: به موجب برنامه ششم توسعه هر ساله دولت ۳۰ میلیارد دلار برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بودجه پیشنهاد می‌دهد که امسال در لایحه بودجه ۹۹ هم با رعایت بند (الف) برای تسهیلات تأمین مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی هم قرار داده شده است.

قوامی افزود: به موجب مصوبه امروز علاوه بر سهمیه سال‌های قبل مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای فاینانس در سال آینده تخصیص داده شد که امیدواریم دولت از این ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ تأکید کرد: بند (ب) تبصره ۳ هم که مربوط به دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه بود برای سال آینده تمدید شد، این مصوبه سال ۹۵ است و تاکنون یکسری اقدامات در زمینه راه‌آهن گرگان به اینچه برون، وزارت نیرو و تأمین آب سد‌ها عملیاتی شده است.

همچنین تبصره ۴ که مربوط به برداشت ۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون از صندوق توسعه ملی بود نیازمند اجازه رهبری است بنابراین امروز در کمیسیون تلفیق بودجه مراعا ماند تا بتوانیم از طریق لاریجانی رئیس مجلس اجازه مقام معظم رهبری را در این مورد دریافت کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با اشاره به حضور لاریجانی در جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق هم گفت: رئیس مجلس در این نشست بر نکاتی مانند شفافیت و واقعی کردن بودجه تأکید کرد و گفت که این موضوع در سال‌های گذشته در بودجه انجام نشده بنابراین باید برای بودجه سال ۹۹ مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: همچنین لاریجانی اعلام کرد که در بودجه سال ۹۹ از محل صادرات بنزین ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع دیده شده که این رقم به تبصره ۱۴ انتقال داده شده تا در زمان بررسی تبصره ۱۴ شفاف‌تر شده و این رقم به سرجمع بودجه اضافه شود.

قوامی بیان کرد: سهم صندوق توسعه ملی در سال آینده ۲۰ درصد است که ۱۶ درصد هم به شکل وام به آن اضافه می‌شود و قرار است این موضوع در کمیته کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی لازم قرار گیرد.

او اظهار کرد: رئیس مجلس همچنین تأکید کرد که باید در شرایط تحریمی برخی اختیارات برای تصمیم‌گیری‌های استانی افزایش پیدا کند تا فضای کسب و کار در استان‌ها رونق بگیرد، زیرا شاید نیاز به برخی مجوز‌ها نباشد و از طریق همان استان فعالان اقتصادی بتوانند فعالیت بیشتری انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: لاریجانی بر پایش فصلی هم تأکید کرد و گفت: باید شاخص کسب و کار افزایش پیدا کند تا بتوان روند اجرای اصل ۴۴ با سرعت بیشتری انجام شود و در این زمینه از تجربیات موفق بین‌المللی هم استفاده کرد.

قوامی افزود: ما باید برای رونق اقتصادی خودکفایی داشته باشیم که لازمه این موضوع خوداتکایی است، به ویژه در زمینه کالا‌های اساسی مانند دانه‌های روغنی، غذای دام و ... که همچنین قرار شد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد‌های خود را در این مورد به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه کند.

او تصریح کرد: در جلسه امروز صبح درباره موضوع بهداشت و درمان و بدهی بیمه‌ها به دانشگاه‌ها و داروخانه‌ها مسائلی مطرح و قرار شد این بدهی‌ها با سرعت بیشتری پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با اشاره به موضوع اصلاح ساختار بودجه تأکید کرد: برخی از موارد اکنون قانون دارد، اما بخش دیگری مانند مولدسازی دارایی‌های دولت نیاز به کمک کمیسیون دارد. ۷ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ برای زیرساخت‌ها نیاز به اجازه‌های قانونی دارد که حتماً این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت، البته ۵۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده پیش‌بینی شده تا در سطح استان‌ها و ملی کار به نحو بهتری انجام شود.

قوامی گفت: همچنین مصوب شد که وزارتخانه‌ها زیرنظر وزارت اقتصاد اموال مازد خود را برای واگذاری‌های دارایی‌های دولت مشخص و معرفی کنند.

او ادامه داد: لاریجانی بر روی موضوع صادرات هم تأکید کرد و گفت باید موضوع صادرات تقویت شده و صادرکنندگان بتوانند با بروکراسی کمتر و کیفیت بهتر کار خود را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه موضوع تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در سال‌های ۹۸ – ۹۷ پرداخت شد که بحث‌هایی را درباره رانتی بودن منابع ارزی به وجود آورد بنابراین قرار شد در کمیته‌ای با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع تخصیص ارز یارانه‌ای به کالا‌های اساسی و دارو مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد تا نیاز‌های اساسی مردم به نحو بهتری تأمین شود.

او اظهار کرد: رئیس مجلس در این جلسه از اعضای تلفیق خواست تا بودجه را با کیفیت و در زمان مناسبی ارائه کند تا قبل از دهه فجر کار بررسی بودجه در صحن علنی تمام و به شورای نگهبان ارسال شود.

قوامی تأکید کرد: در نشست امروز صبح تبصره ۵ مربوط به تأمین اوراق مالی به کمیته این کمیسیون واگذار شد و قرار شد انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای شهرداری‌ها و یکسری نهاد‌ها مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در پایان تأکید کرد: بند (ل) مربوط به تبصره ۵ بودجه که درباره عدم اخذ مالیات از کارمزد تعهد پذیره نویسی است هم همچنان در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و تصمیم‌گیری درباره آن انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
به یاد شهید جواد تندگویان
۱۳:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ببخشیدها ولی به نظر می رسد این آقایون در تخصیص بودجه و تکنولوژی را ندارند
مگر نه اینکه مدارس از 7 صبح آغاز و تا 7 غروب در بدترین شرایط فعال هستند ؟ خب چرا به جای سیستم های گرمایشی گازی از سیستم های گرمایشی خورشیدی با قیمت ارزان تر و ایمن تر استفاده نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
از وقتی من نوجوان بودم تا الان که سی سالمه هرسال میگن امسال دیگه با بخاری های نفتی خدافظی میکنیم و فلان. هر سال. دقیقا عین همون داستانی که هرسال میان میگن مدرسه های دولتی حق ندارن واسه ثبت نام شهربه دریافت کنن.
آخرین اخبار