کارشناس حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز مطرح کرد؛

حضور شرکت‌های خلاق در حوزه بازی رونق می‌گیرد

آقایی گفت: شرکت‌های خلاق محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، گفت: شرکت‌های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات خود را در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی عرضه کردند.

دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: جشنواره ملی اسباب‌بازی از دو بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از بخش‌ها، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی است.

آقایی گفت: مهم‌ترین تفاوت که این نمایشگاه نسبت به دوره­ی قبل این است که توانسته­‌ایم فضای دهکده‌گونه در حوزه بازی‌های مختلف به وجود آوریم. در این دهکده‌های بازی، دانش آموزان و کودکان به وسیله همکاری و بازی با یکدیگر و همچنین بازی با والدین و مربیان، صاحب یک تجربه جدید در حوزه بازی می‌شوند.

مدیر نمایشگاه ترویجی پنجمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی با اشاره به تمهیدات انجام گرفته برای افزایش غنای این رویداد بیان کرد: مهم­‌ترین دغدغه ما این است که بتوانیم زمینه‌ای را برای آشنایی مدیران حوزه آموزشی و این شیوه آموزشی بازی محور ایجاد کنیم تا آن‌ها نیز این طرح‌های آموزشی را در سیستم خود استفاده کنند. بر این اساس، تور مدیران آموزشی را تدارک دیده­‌ایم که در آن، تمام خدمات و سرویس‌ها به طور مفصل برای مدیران توضیح داده می‌شود تا به طور کامل با این شیوه‌ی آموزش بازی‌محورآشنا شوند.


بیشتر بخوانید: نقش روش‌های آموزشی نوین در تعلیم و تربیت کودکان


او گفت: برنامه دیگر اردوی رایگان دانش آموزی است که دانش آموزان به همراه معلمان خود در این اردو شرکت می‌کنند و تجربه‌ی مشترک رضایت آفرین از سرویس‌های آموزشی بازی محور را بدست می‌آورند و این بازی‌ها را به صورت عملی انجام می‌دهند.

دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، مخصوص آموزش‌های بازی‌محور در حوزه‌های تعلیم و تربیت است و هدف آن، حرکت از رویکرد‌های سنتی ومتن محور، به سمت رویکرد‌های تعاملی و سرگرم‌کننده است. امیدواریم که با ایجاد این تغییر نگرش بوسیله‌ی برگزاری نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، بتوانیم زمینه مناسب عملیاتی برای مجموعه‌ی مدیران و سیاست‌گذاران حوزه‌ی تعلیم و تربیت را به وجود بیاوریم.

رویاهایت را تجربه کن

او ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموز است افزود: هدف نمایشگاه امسال این است که فضایی واقعی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند تا بتوانند رویا‌های خود را تجربه کنند و تجربه‌ای موثر و موفق بدست بیاورند. شعار اصلی نمایشگاه ترویجی "بازی برای همه است" و امسال نیز شعار "رویاهایت را تجربه کن" در ضمن شعار قبل، دنبال خواهیم کرد.

آقایی در پایان بیان یادآوری کرد: مهم‌ترین هدف تغییر نگرش در فضای آموزش و تغییر رویکرد از فضای سنتی به فضای تعاملی محور برای دانش آموزان است.

دومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی هفتم تا سیزدهم دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار