نمایش پدرانه در راستای تامین بهداشت روان و نشاط و سلامت خانواده ایرانی، توسعه و ترویج فرهنگ خیری در سالن آمفی تئاتر هلال احمربه رویه پرد رفت.

برگ آخر پدرانه ورق خوردآرزو حیدریان رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: نمایش پدرانه موضوع روز جامعه ما است با یک تم جهانی و جهانشمول که اختلاف دو نسل را هم به لحاظ فکری و فرهنگی و هم به لحاظ سنی نشان می‌دهد، نسلی که متعلق است به گذشته با عقاید و ایدئولوژی و ارزش‌های خاص خود که به هیچ وجه از آن ارزش‌ها دست نمی‌کشند و نسلی که متعلق به دنیای جدید است با هنجار‌ها و تعلقات خاطر خاص خود که به محکمی نسل گذشته نیست.

او تصریح کرد: نسلی که متعلق به گذشته است باور‌های خاص خود را دارد و نسل جدید با هنجار‌ها و تعلق خاطری که دارد، به هیچ وجه با آن باور‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند و فاصله نسل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: متن این نمایش نیز دارای اندیشه است و درامی اجتماعی که دارای ایده ارزشمند بوده و توجه ویژه به اختلاف نسل‌ها و مدیریت بین آن‌ها توجه خاص می‌کند.

حیدریان با اشاره به اینکه آرامش روان، ارمغان هنر برای مردم جامعه است، افزود: آرزو می‌کنم تلاش ما ابتدا مورد توجه حضرت رضا (ع) و بعد تماشاگران قرار بگیرد همچنین امیدوارم دیدن تئاتر، در سبد فرهنگی خانواده‌های استان خراسان رضوی اضافه شود.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: وقتی که هنر در یک جامعه از جایگاه و اعتبار خوبی برخوردار باشد، بدون شک آن جامعه شاد و سرزنده است، بنابراین وقتی ما مردم شاد و هنرمنددوستی داشته باشیم، به‌یقین فضای جامعه‌ای پربار و پرنشاطی هم خواهیم داشت.

او با بیان اینکه سهمی عمده‌ای از سلامت ما بر دوش هنر است، گفت: سلامت روانی افراد باعث می‌شود تا انسان‌ها خوب فکر کنند، پیشرفت اجتماعی داشته و مهارت‌های جدید را به‌خوبی بیاموزند و با جامعه ارتباط برقرار کنند. هنر آسان‌ترین و مناسب‌ترین راه برای سلامت روح و روان افراد جامعه است.
 
نمایش «پدرانه » به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی سودا رشیدی که از دو دی ماه به مدت چهار روز در محل سالن آمفی تئاتر هلال احمر به روی صحنه رفته بود، در شامگاه پنجم دی ماه در آخرین شب اجرای این نمایش ازعوامل اجرایی آن تقدیر شد.



انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.