کارشناس فوتبال کشورمان گفت: یحیی گل محمدی می‌تواند تا چند سال تیم ملی را بیمه کند.

اسماعیل حلالی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از دلایلی که فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند به دلیل بی توجهی مسئولان به تیم های پایه است و زمانی که این اتفاقات در سطح پایه رخ نمی‌دهد توقع نداشته باشیم بتوانیم بازیکن‌هایی را تربیت کنیم که در آینده در راس بالا ودر تیم ملی حضور داشته باشند.

او افزود: فوتبال جهان ۲۰ سال است که حرفه‌ای شده، ولی همچنان ساختار مناسبی برای باشگاه‌ها و تیم ملی فراهم نشده است البته تیم ملی از لحاظ امکانات سخت افزاری نسبت به باشگاه ها امکانات بیشتری دارد. باشگاه استقلال و پرسپولیس که جزو پر طرفدارترین تیم‌های کشورمان هستند هنوز مشکل زمین دارند و از لحاظ ساختاری دچار مشکل هستند به طوری که اگر باران ببارد نمی‌توانند تمرین کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: آوردن مربی خارجی بسیار هزینه آور است، شرایط باید به گونه‌ای باشد که تمامی امکاناتی که آن ها لازم دارند در اختیارشان قرار گیرد که اگر این اتفاق رخ ندهد مربیان خارجی کشورمان را ترک می کنند.تنها راهکار در این مقطع کنونی این است که ما سعی کنیم مربی‌های داخلی خودمان را استفاده کنیم.

حلالی ادامه داد: وقتی مربی خارجی برای تیم انتخاب می‌شود باید افرادی را که مستعد و با انگیزه هستند را در کنار مربی بگذارند که تمام استعداد و هنر مربیگری را از او یاد بگیرند. متاسفانه بخش مدیریتی فوتبال خیلی ضعیف عمل می‌کند و این اتفاقات در فوتبال ما رخ نمی‌دهد و مربی نیز چند وقتی می‌ماند و مجبور می‌شوند ۲ - سه برابر هزینه را به آن‌ها بدهند ودر آخر هیچ فایده‌ای برای باشگاه ندارد فقط متحمل هزینه سنگین می‌شوند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا وحید هاشمیان گزینه خوبی برای سرمربیگری تیم ملی است یا خیر بیان کرد: تیم ملی چهار بازی  بازی پیش روی دارد که خیلی مهم هستند و باید از همین حالا برای صعود به جام جهانی فکری کنیم. هاشمیان آموزش های خوبی را در اروپا دیده اما کسی باید برای تیم ملی انتخاب شود که سابقه مربیگری در چند تیم را داشته باشد.در این مقطع هاشمیان گزینه مناسبی برای تیم ملی نیست.

او افزود: یحیی گل محمدی گزینه خوبی برای انتخاب سرمربیگری تیم ملی است، زیرا او جوان و تجارب زیادی دارد همچنین پشتوانه خیلی خوبی برای آینده تیم خواهد بود و می‌تواند چند سال تیم را بیمه کند، گل محمدی شرایط بهتری نسبت به بقیه دارد و در این مقطع می‌تواند به بازیکنان کمک کند. البته حسین فرکی و امیر قلعه نویی هم گزینه های خوبی برای هدایت تیم ملی هستند که تجارب زیادی دارند.

کارشناس فوتبال گفت: باید به مربی‌ها فرصت بدهیم تا کامل با تیم آشنا شوند و بعد از چند شکست باشگاه ها نباید آن ها را اخراج کنند. در کل باید تصمیم گیری‌ها برای انتخاب مربی باید درست عمل شود.کار مربیگری فوتبال نیاز به زمان دارد تا مربی بتواند افکار خود را پیاده کند و با کارکرد بازیکنان آشنا شود، البته بعضی از مربی‌ها تجارب زیادی دارند و در کوتاه مدت موفقیت‌های خوبی به دست می‌آورند، ولی همه اینگونه نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار