سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: برای کسب سهمیه المپیک کار سختی داریم، اما محکوم به صعود به المپیک هستیم و راهی جز این نداریم.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در حاشیه تمرین امروز این تیم گفت: حضور داشتن در آوردگاه المپیک اهمیت بسیار زیادی دارد، اما کسب سهمیه این مسابقات بسیار دشوار است و در این مسابقات هر تیمی قابلیت شگفتی سازی و کسب سهمیه دارد. برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک از ۴ دسامبر تمرینات آماده سازی تیم ملی آغاز شد و با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر، تمام بازیکنان ملی پوش را در اختیار داشتیم و بازیکنان لژیونر هم به مرور به تمرینات تیم ملی اضافه شدند. به هر حال لیگ‌های اروپایی در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید: عبادی پور: بازی تدارکاتی روی عملکرد تیم ملی والیبال ایران تاثیری ندارد/ جواب حمایت مردم را با صعود به المپیک می‌دهیم


سرمربی تیم ملی والیبال گفت: نکته‌ای که حائز اهمیت است انگیزه بالای بازیکنان تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه است و تمامی بازیکنان به اهمیت این مسابقات آگاهی دارند.   مسلما کشور‌هایی که سودای حضور در آوردگاه بزرگی مانند المپیک را دارند، با تمام توان در مسابقات انتخابی حاضر می‌شوند و برای کسب سهمیه می‌جنگند.  

کولاکوویچ  در واکنش به این که خستگی و آماده سازی نامناسب تیم ملی باعث شد تا باز هم برخی از بازیکنان ملی پوش دچار آسیب دیدگی شوند گفت: همه ما می‌دانیم که آسیب دیدگی بخش جدایی ناپذیر ورزش است. این که من بخواهم افراد دیگری یا برگزار شدن یک مسابقاتی را  دلیل مصدوم شدن بازیکنانم بدانم، کمال بی انصافی است.   غفور در ایتالیا دچار مصدویت شده بود و در معاینات متوجه میزان مصدومیت او نشدند و غفور را وادار به شرکت در ادامه مسابقات کردند که همین موضوع باعث شد مصدومیت این بازیکن تشدید شود. پس از بازگشت به تمرینات او در یک حادثه مصدوم شد و کسی مقصر این اتفاق نبود. از شرایط دیگر بازیکنان راضی هستم و بازیکنانی که در اختیار دارم کاملا آماده هستند و هیچ کدام از آن‌ها مصدوم نیستند.


بیشتر بخوانید: ۲ بازیکن دیگر از اردوی تیم ملی والیبال خارج شدند


او با انتقاد از فشردگی بیش از حد مسابقات بین المللی گفت:  تقویم  فدراسیون جهانی والیبال بسیار فشرده تنظیم شده است. در کنار مسابقاتی که هر ساله برگزار می‌شود، فدراسیون جهانی بقیه رقابت‌ها را در  زمانی برگزار می‌کند که دیگر فرصتی  برای  ریکاوری و تجدید انرژی بازیکنان باقی نمی‌ماند. از طرف دیگر رقایبت‌های بسیار فشرده باعث شده تا بزرگترین بازیکنان دنیا هم دچار مصدومیت شوند و هیچ بازیکنی از این اتفاق در امان نباشد.  

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص شانس تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: همه ما به توانایی هایمان برای کسب سهمیه المپیک ایمان داریم و اگر این طور نبود با این جدیت تمرین نمی‌کردیم. می‌دانیم که برای صعود به المپیک کار سختی داریم و ممکن است در طول رقابت‌ها لحظاتی دراماتیک و مبهم را سپری کنیم. با این حال محکوم به کسب سهمیه المپیک هستیم و جز این راهی نداریم.  

او در پاسخ به این پرسش که لیست بازیکنان تیم ملی برای مسابقات کسب سهمیه چه زمانی اعلام خواهد شد گفت: ۱۶ بازیکن در اردو حضور دارند، اما ۱۴ نفر به مسابقات اعزام می‌شوند که این حق را برای خودم مسجل می‌دانم که تا آخرین لحظه لیست نهایی  را اعلام نکنم، زیرا ممکن است بازیکنی دچار آسیب دیدگی شود و تغییراتی ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: موسوی: ۲ بازی اول در مسابقات انتخابی المپیک حکم دیدار تدارکاتی را دارد/ حتما به المپیک ۲۰۲۰ صعود می‌کنیم


کولاکوویچ در واکنش به این که تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه، هیچ دیدار تدارکاتی برگزار نکرد گفت: برای تیم‌های ملی مصر و قطر دعوت نامه فرستادیم. با فرانسه مکاتباتی داشتیم، اما هیچ کدام از آن‌ها شرایط سفر به ایران را نداشتند و قرار شد که ما به فرانسه و مصر برویم، اما برگزار دیدار تدارکاتی در تاریخ پیشنهادی آن‌ها هیچ فایده‌ای برای ما نداشت. ناهماهنگی میان برنامه‌های ما و فدراسیون‌های دیگر باعث شد تا نتوانیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم.  

او در خصوص بازگشت محمودی به تیم ملی گفت:  خیلی دیر متوجه مصدومیت غفور شدیم و مجبور شدیم که از محمودی استفاده کنیم. محمودی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و اطمینان دارم که در مسابقات انتخابی به ما کمک زیادی می‌کند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار