مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۹۹ هزار و ۲۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه، نگهداری و عرضه مواد خام دامی بازرسی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، کارشناسان این اداره کل ۹۹ هزار و ۲۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه، نگهداری و عرضه مواد خام دامی بازرسی انجام دادند، گفت: در این بازرسی‌ها هفت هزار و ۲۹ مورد غیر بهداشتی شناسایی و در نتیجه آن انواع فرآورده خام دامی کشف و ضبط شد.

او افزود: در این بازرسی‌ها ۲۱۸ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی از کشتارگاه‌های طیور، ۷۳ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم از اصناف و واحد‌های عرضه و ۳۹ هزار و ۷۲۱ کیلوگرم نیز از کشتارگاه‌های دام استان کشف شده است.

ورمقانی یادآور شد: در این مدت، دامپزشکان بر روند کشتار ۳۶ هزار و ۳۴۰ راس دام سبک و ۱۴ هزار و ۵۶ راس دام سنگین نظارت داشتند که در نتیجه آن علاوه بر ضبط لاشه‌های معیوب، ورود سه هزار و ۶۶۱ تُن گوشت قرمز سالم و بهداشتی به چرخه مصرف بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: همچنین این کارشناسان در این مدت بر روند کشتار ۹ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۹۲ قطعه طیور به وزن ۲۲ هزار و ۴۰۸ کیلوگرم نیز نظارت داشتند.

ورمقانی افزود: در این مدت ۳۰ گروه چهار نفره به صورت منظم از واحد‌های تهیه و توزیع بازرسی انجام دادند به صورتی که روزانه حدود ۱۲۰ نفر، کار نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در بازار استان را عهده دار بودند.

او گفت: دامپزشکی در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و تهدیدات سلامت در جامعه وظایف خود را انجام می‌دهد و بطور مرتب حدود سه هزار واحد مجاز تهیه، نگهداری و عرضه مواد خام دامی را مورد نظارت و ارزیابی خود قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: با وجود اینکه کل پرسنل اداری و نظارتی این اداره کل از ۱۶۰ نفر عبور نمی‌کند، اما با تلاش‌های مستمر آنان به صورت میانگین هر واحد صنفی در این استان بین چهار تا پنج روز بازرسی و نظارت می‌شود.

ورمقانی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، کشف و ضبط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.