دهمین جلسه هم اندیشی تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی مازندران با حضور نمایندگان این تشکل‌ها در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، دهمین جلسه هم اندیشی تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی مازندران با حضور ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، معاونین و روسای ستادی این اداره کل، نوجوان دوستدارمحیط زیست آملی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در ساری برگزار شد.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این جلسه بابیان اینکه تشکل‌های زیست محیطی استان یک شبکه خردمند و علمی است گفت: تشکل‌های زیست محیطی با جدیت و مطالبه گری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست تلاش می‌کنند و حفاظت از آن را به عنوان دغدغه و هدف اصلی خود می‌دانند.

او افزود: متاسفانه برخی افراد با اهداف خاص با سوء استفاده از عنوان فعالان محیط زیست سعی در تخریب محیط زیست داشته و با انتشار اطلاعات نادرست سعی در تشویش اذهان و افکار عمومی دارند.

ابراهیمی گفت: در سال‌های گذشته و قبل از سال ۱۳۹۵ پروانه شکار برای تالاب‌های پلنگان، شیرخان لپو و لپوی زاغمرز به صورت غیر محدود صادر می‌شد، در سال ۹۶ بدلیل شیوع آنفلوآنزا شکار برای کل استان ممنوع اعلام شد، اما در سال ۹۷ و ۹۸ بصورت محدود در یک بازه زمانی بسیار کوتاه انجام شد که هدف از آن حرکت به سمت ممنوعیت شکار در زیستگاه‌های حساس با همکاری جوامع محلی و بومی بوده است.

او افزود:خوشبختانه با همکاری و هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی استان، افرادی که قبلا صرفاً به شکار می‌پرداختند، امروز به عنوان دوستدار محیط زیست و در کنار مجموعه محیط زیست استان، اقدامات حفاظتی و احیایی را انجام می‌دهند که نادیده گرفتن این جامعه در تصمیم گیری‌ها قطعا به ضرر محیط زیست خواهد بود و نتایج نامطلوب را نیز بدنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.