دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۹ لیتر سوخت قاچاق در کردستان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی خداویسی گفت: از فروردین امسال تا پایان آذر، پنج میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۷۱ قلم داروی قاچاق در نقاط مختلف کردستان کشف شد و ۴۹۲ هزار و ۱۳۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان هم کشف شد که ۵۴ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، میزان کشفیات لوازم صوتی و تصویری قاچاق را پنج هزار و ۹۹۱ دستگاه با ۳۴ درصد افزایش اعلام کرد و افزود: ۵۵ هزار و ۶۳۲ دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره قاچاق نیز کشف شد که ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

او افزود:هفت هزار و ۴۹۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق با ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و ۹ هزار و ۲۸۹ دستگاه تلفن همراه با ۴۷ درصد رشد از دیگر کشفیاتی بود که خداویسی به آن اشاره کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۹ لیتر سوخت قاچاق در کردستان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

اویادآور شد: آمار کشفیات مشروبات الکلی امسال ۱۹۵ هزار و ۲۸۹ بطروقوطی با ۱۱ درصد کاهش و سیگار قاچاق نیز ۴۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۰۰ نخ با هشت درصد کاهش نسبت به پارسال بود.

خداویسی آمار کشف وسایل نقلیه توقیفی را در سال جاری یک هزار و ۳۵۲ دستگاه با ۱۱ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: در این مدت ۴۱ هزار و ۲۵ قطعه لوازم یدکی قاچاق بدست آمد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او به چهار هزار و ۴۱ فقره پرونده تشکیل شده با هفت درصد افزایش نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در این رابطه ۲ هزار و ۲۵۲ نفر دستگیر شدند که ۲۷ درصد بیشتر از پارسال بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: امسال همچنین ۵۴ فقره باند قاچاق متلاشی، ۲۰ کیلوگرم طلا (۲۳ عدد شمش) و ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دلار قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.