مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛

تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ۴۸ درصد افزایش یافت/رشد ۳۰ درصدی پهلوگیری شناور‌های بالای هزار تن

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۴۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در بندر چابهار خبر داد.

بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد، در حالی که در ۹ ماه سال ۹۷ میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد چشمگیر صادارت کالای غیر نفتی از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بیان کرد: واردات کالای غیر نفتی نیز در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی روبه رو بوده است.

آقایی اضافه کرد: همچنین میزان رشد کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی تا پایان آذر ماه امسال در بندر چابهار به ترتیب ۶۳ و ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

او با اشاره به عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اعطای بسته‌های تشویقی برای صاحبان بار و کالا در بندر چابهار شاهد روند رو به رشد عملکرد این بندر هستیم که با برنامه ریزی‌های انجام شده این سیر صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و جایگاه ویژه آن در مبادلات ایران با سایر کشور‌های منطقه اظهار کرد: افزایش خطوط لاینر و اعطای تخفیف‌های بین المللی از دیگر دلایل افزایش چمشگیر صادرات و واردات کالا از این بندر است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار