۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسین پور مدیرکل امور عشایر استان گفت: این مقدار تسهیلات از آغاز سال جاری تاکنون به ۴۶۱ متقاضی پرداخت شد.

 او با بیان اینکه به ازای هر رأس دام پرواری ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات به عشایر پرداخت می‌شود، افزود: در این طرح، به ازای تعداد دام هر یک از عشایر، تسهیلات ارزان قیمت یک ساله برای تأمین علوفه پرداخت می‌شود که پس از گذشت دو دوره پروار شدن و فروش دام ها، امکان بازپرداخت تسهیلات فراهم می‌شود.

حسین پور گفت: تسهیلات طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف تولید گوشت با کیفیت، جلوگیری از ورود دام به مراتع فقیر، عرضه نکردن دام لاغر و غیرقابل کشتار به قیمت اندک برای تأمین علوفه و نقدینگی عشایر، کوتاه کردن دست دلالان و جلوگیری از فروش زودهنگام دام عشایر اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه تسهیلات ابلاغ شده طرح زنجیره گوشت قرمز در سال جاری ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است گفت:عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ رأس دام، که ۳۴ درصد دام سبک استان را پرورش می‌دهند.

انتهای  پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.