کلنگ نوزدهمین مدرسه خیرساز منطقه کندوان در روستای افضل بر زمین زده شد.

کلنگ نوزدهمین مدرسه خیرساز منطقه کندوان در روستای افضل با هزینه افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نجفی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی در جریان آغاز عملیات اجرایی مدرسه خیرساز در روستای افضل بخش کندوان میانه گفت: ۶۰ درصد از مدارس استان ۱۴ هزار از ۲۴ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است.

نجفی از آسیب جزئی ۱۵۰ مدرسه در زلزله اخیر استان خبرداد و گفت: این مدارس نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

او با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در حال اجرا نیازمند مشارکت مردمی و خیرین است که در این راستا خیرین ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده اند افزود: استان آذربایجان شرقی در جذب کمک‌های مردمی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مشایخی فرماندار شهرستان میانه هم با قدردانی از مشارکت مردم و خیرین و حضور مستمر آن‌ها در حوزه‌های مختلف بویژه امر مدرسه سازی  افزود: در موقعیت کنونی نیاز است تا خیرین حضوری پررنگتر داشته باشند.

او افزود: هر چند حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم بویژه در روستا‌ها وظیفه حاکمیت است و ما افتخار می‌کنیم که در سایه این نظام توانسته ایم خدمات ارتقا یافته به مردم ارائه کرده و شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها باشیم، اما با توجه به وضعیت اعتبارات در کشور نباید فقط منتظر اعتبارات از سوی دولت بود، بلکه استفاده از مشارکت مردم و خیرین راه مناسب فعلی و نزدیک برای حل مسائل و رفع نیاز‌های روستائیان است.

مشایخی با بیان مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف از جمله، آب، راه و مدرسه سازی که یکی از امور لازم و مهم برای توسعه فضا‌های آموزشی در جهت آموزش عمومی است، گفت: توسعه فضا‌های آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و مشارکت بیش از پیش خیرین را می‌طلبد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.