پورتاجی کارشناس ایمنی خراسان جنوبی نسبت به نصب صحیح وسایل گاز سوز به مشترکین هشدار داد.

هشدار شرکت گاز به مشترکین استانیپورتاجی کارشناس ایمنی شرکت گاز خراسان جنوبیدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با توجه به شروع فصل زمستان لازم است مشترکین شرگت گاز استان مسائل ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرا دهند.

او افزود: عمده حوادت منجر به فوت در بخش مشترکین خانگی ناشی از عدم نصب صحیح لوله دودکش وسیله گازسوز است. لذا همواره در ابتدای فصل سرما توصیه می شود که در خصوص باز بودن مجازی دودکش وسیله گاز سوز اطمینان حاصل شود.

پورتاجی تصریح کرد: همانگونه که مشترکین گاز طبیعی مستحضر هستند مسدود بودن مسیر دودکش، برگشت گازهای سمی به خصوص گاز سمی مونوکسید کربن به محیط منزل را به دنبال دارد که استنشاق و تنفس این گاز منجر به گاز گرفتگی، خفگی و مسمویت افراد خواهد شد.

کارشناس ایمنی شرکت گاز استان اظهار کرد: چک کردن مسیر دودکش به وسیله طباب، نزدیک کردن شعله کبریت یا شمع به دریچه دودکش در صورتی که این شعله به سمت داخل متمایل شود نشان از باز بودن مجاری دودکش دارد.

پورتاجی به مشترکین توصیه کرد: در داخل منزل از محکم بودن اتصال لوله دودکش به وسیله گاز سوز و محل اتصال لوله دودکش به دریچه اطمینان حاصل نمایید. نکته بسیار مهم این است ک همواره باید جداره دودکش کاملا داغ باشد.

او افزود: توجه شود بسیاری از حوادث مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مربوط به استفاده ناصحیح وسیله گازسوز در محل نامناسب به خصوص استفاده از بخاری های بدون دودکش، استفاده از پلوپز، پکیج هایی که تامین هوای آن از داخل منزل انجام می شود بوده است بنابراین مردم ازاستفاده این وسائل در فضاهای بسته ومحدود خودداری کنند.

پورتاجی کارشناس ایمنی شرکت گاز استان تصریح کرد: در سال ۹۸ هشت مورد حادثه مربوط به مشترکین گاز اتفاق افتاده که به دلیل نشت گاز، انفجار و آتش سوزی بوده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.