توان افزایی شرکت‌های خدماتی مجری همکار طرح در اجرای پروژه توسعه مشارکتی فنآوری (ptd) برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دستور کار همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  سید جعفر ایرانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: قرارداد اجرایی این طرح بین رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به امضا رسید.
 
او گفت: اعتبارات اجرایی این طرح از محل اعتبارات دولت ژاپن تامین گشته است و دفتر عمران سازمان ملل متحد، دولت ژاپن، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و وزارت جهاد کشاورزی؛ جهاددانشگاهی را در اجرای این طرح همراهی خواهند کرد.
 
ایرانی افزود: نوع و جزئیات کار توان افزایی شرکت‌های خدمات مجری طرح در اجرای پروژه توسعه فنآوری برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دو بخش فنی و پشتیبانی دسته بندی شده است.
 
او گفت:در بخش اقدامات فنی، جهاددانشگاهی ظرفیت سازی شرکت‌ها جهت پیاده سازی توسعه مشارکت فنآوری، پایش و ارزیابی عملکرد شرکت‌های مجری، شبکه سازی شرکت‌های مجری جهت یادگیری جمعی و تبادل درس آموخته‌ها و یافته ها، جلب مشارکت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هدف، پایش تعهد سه جانبه شرکت ها، سازمان‌های جهاد کشاورزی و دفتر طرح تالاب‌ها و در نهایت ارزشیابی اثر بخشی اقدامات و استخراج و تدوین و پیاده سازی الگو را دنبال خواهد کرد.
 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: شرکت‌های مجری محلی درگیر طرح؛ ۵ شرکت هستند که به طور متوسط هر شرکت ۵ عضو اصلی دارد که اهداف پروژه را در ۱۱ روستای منتخب دنبال می‌کنند.
 
او  با بیان اینکه در بخش فنی نیز برخی اقدامات در راستای توانمند سازی و ظرفیت سازی‌های آموزشی پیش بینی شده است اظهار کرد: پیش بینی شده است که ۴۳ روز کارگاه و ۱۷ نشست تخصصی در روند این طرح اجرایی شود.
 
ایرانی ادامه داد: خروجی‌های قابل تحویل این بخش نشست‌های همفکری و یادگیری جمعی برای بازیگران اصلی، بازخورد‌های اصلاحی درباره فرآیند‌ها و گزارش‌ها، گزارش از فرآیند توان افزایی و خروجی‌های آن و در نهایت ارئه مدلی عملی برای بکارگیری توسعه مشارکتی فنآوری (ptd) در حوزه کشاورزی پایدار می‌باشد.
 
او زمان اجرایی این طرح را ۱۲ ماه اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم از وقت و انرژی طرح صرف همراهی و مربی گری شرکت‌ها خواهد شد.
 
گفتنی است طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از سال ۱۳۸۴ با حمایت برنامه عمران سازمان ملل متحد، تسهیلات جهانی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شده است و برنامه مدیریت تالاب‌ها در قالب یک فرآیند مشارکتی و با هدف هم افزایی بین پروژه‌های توسعه و اقدامات حفاظتی در سطح حوضه آبریز تالاب‌ها تدوین شده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.