اعتصاب بخش‌های مختلف فرانسه از جمله بخش حمل‌ونقل این کشور، در نخستین روز از سال نوی میلادی نیز همچنان ادامه دارد.

ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه در نخستین روز سال نوی میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, مذاکرات میان نخست‌وزیر و اتحادیه‌های کارگری فرانسه قرار است از هفتم ژانویه از سر گرفته شود و در این مدت اعتصاب‌ها ادامه خواهد داشت.

با ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه، سیستم حمل و نقل در این کشور روز چهارشنبه مختل خواهد بود. از هر سه قطار سریع‌السیر تنها یک قطار حرکت خواهد کرد و از هر ده قطار تندرو نیز تنها چهار قطار کار خواهند کرد.

در پاریس هشت خط مترو به طور کامل تعطیل خواهند بود.

صاحبان مشاغل دیگر از جمله آهنگ سازان نیز به این جنبش اعتراضی پیوسته‌اند. آن‌ها به لغو شرایط خاص بازنشستگی خود اعتراض دارند.

مردی می‌گوید من فکر نمی‌کنم در حال حاضر حقوق بگیری در فرانسه باشد که تحت تاثیر این اصلاحات قرار نگرفته باشد. حضور معترضان گسترده است و آنان از طیف‌ها و طبقات گوناگونند. معترضان قاطع هستند و روزی خواهند توانست طرح اصلاحات بازنشستگی دولت را متوقف کنند.

زنی می‌گوید اگرچه معلمان در تعطیلات هستند، اما من از این جنبش حمایت می‌کنم. ما متحد می‌مانیم.

زن دیگری می‌گوید اگرچه ممکن است ما روزی ناچار شویم این گونه مسائل را بپذیریم، اما در حال حاضر این نوع بازنشستگی برای همه فاجعه بار است.

حدود یکماه است که در اعتراض به لایحه دولت فرانسه برای اصلاح مواردی از قانون بازنشستگی بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش حمل‌ونقل اعتصاب کرده‌اند.

در کنار اعتصاب گسترده و فلج شدن سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت فرانسه، معترضان جلیقه زرد نیز از هفته گذشته به طور گسترده به تظاهرات خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون ادامه دادند.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار