۲۸۰ هکتار جنگلکاری در کلاله از اعتبارات صندوق توسعه ملی

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح جنگلکاری با هدف احیاء پوشش جنگلی در سطح ۲۸۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان کلاله در حال اجراست.

۲۸۰ هکتار جنگلکاری در کلاله از اعتبارات صندوق توسعه ملیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مقدسی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این جنگلکاری‌ها با اعتبار صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

او افزود: این طرح به منظور حفظ و احیاء پوشش جنگلی توسعه جنگل، افزایش سرانه فضای سبز، افزایش پوشش گیاهی، کاهش فرسایش خاک انجام می‌شود و اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگرد‌ها است.

مقدسی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای این طرح در شهرستان کلاله یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

مقدسی ادامه داد: موقعیت اجرای این طرح در منطقه یل چشمه به مساحت ۸۰ هکتار جنگلکاری با اعتبار ۵۹۵ میلیون تومان و ۲۰۰ هکتار جنگلکاری با اعتبار ۷۳۵ میلیون تومان در منطقع عرب داغ است.

او افزود: گونه‌های استفاده شده در این طرح از گونه‌های پهن برگ مثل زبان گنجشگ، اقاقیا، داغداغان و سوزنی برگ مثل سرو نقره‌ای و کاج بروسیاست.

همچنین همزمان با این طرح ۵۰ هکتار واکاری در منطقه شیر فراغی با اعتبار ۱۴۲ میلیون و پانصد هزار تومان از محل اعتبار صیانت انجام شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.