وزیر بهداشت گفت: تلاش می‌کنیم بعد از این معوقات پرستاری بیش از سه ماه باقی نماند.

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم جشن روز پرستار که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: پرستاری یک کار عاشقانه است و خوشبختانه برای سومین بار در خدمت پرستاران هستیم. روز گذشته این توفیق را پیدا کردم که در کنار پرستاران به دیدار رهبر معظم انقلاب بروم.

او ادامه داد: من به عنوان وزیر دغدغه‌ام برای پرستاران بیشتر از آن‌ها است و شاهد زحمات بیکران پرستاران بوده‌ام.

وزیر بهداشت تأکید کرد: وقتی بنده وزارت بهداشت را تحویل گرفتم، ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق از دو سازمان بیمه‌ای و دولت داشتیم.تلاش می‌کنیم بعد از این معوقات پرستاری بیش از سه ماه باقی نماند.


بیشتر بخوانید: طرح قاصدک به زودی حذف می‌شود


او ادامه داد: ۶ استان کشور دچار سیلاب شدیدی در اوایل سال جاری شدند که پرستاران نقش مهمی در نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این استانها داشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در طرح کنترل فشار خون، فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی مورد سنجش قرار گرفت، افزود: پرستاران در طرح کنترل فشار خون نقش اساسی بر عهده داشتند و در جریان بروز و شیوع موج آنفلوانزا تنها با یک ماسک در میان ویروس‌ها می‌غلطیدند تا جان بیماران را نجات دهند و سلامتی را به آن‌ها برگردانند.


بیشتر بخوانید: واکاوی علت فوت پرستار کرمانی/ حکایت پرستارانی که قربانی کمبود نیروی انسانی می‌شوند


نمکی افزود: وجود معوقات پرستاری ذره‌ای از خدمت و ایثار آن‌ها در بیمارستان‌ها کم نکرده است. از روزهای اول مخالف اجرای طرح قاصدک بودم، زیرا عدالت بین رشته‌ای ایجاد نکرده بود و در آینده نزدیک سامانه‌ای جایگزین طرح قاصدک در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

پرستاران زیر مجموعه جامعه پزشکی نیستند

او ادامه داد: پرستاران زیر مجموعه جامعه پزشکی نبوده بلکه یک هویت مستقل دارند و یک جریان درمانی مستقل محسوب می‌شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت مجوز استخدام ۹ هزار پرستار را در دو مرحله از سازمان برنامه و بودجه کسب کرده است و نیروی پرستاری در دو مرحله جذب می‌شود.

نمکی گفت: مراقبت در منزل و به اصطلاح هومکر از دیگر طرح‌های وزارت بهداشت است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم. تعرفه هومکر مصوب شده است و معتقدم که پرستاران نقش مهم و اساسی در اجرای این در مراقبت در منزل بر عهده دارند.

او گفت: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مراقبت‌های بهداشتی از پایگاه‌های سلامت به خانه و خانواده‌ها منتقل شده است و پرستاران نقشی مهم و پررنگی در اجرای این طرح بر عهده دارند.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: امیدواریم مسائل و مشکلات پرستاران به زودی حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.