معاون بهزیستی استان سمنان:

غربالگری بینایی برای ۱۶ هزار کودک سمنانی انجام شد

ایمانی گفت: از ابتدای آبان ۹۸ تا پایان آذر ۱۶ هزار و ۱۲۰ کودک در استان در مرحله اول غربالگری شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، انسیه ایمانی معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: تا پایان آذر امسال ۱۶ هزار و ۱۲۰ نفر در استان سمنان در مرحله اول غربالگری شرکت کردند که از این تعداد ۱۹۷ نفر به مرحله دوم و بینایی سنج معرفی شدند که در مرحله سوم بعد از غربالگری در بینایی سنجی، در صورت نیاز، به پزشک معرفی می‌شوند.

او افزود: در مرحله اول از شهرستان‌های دامغان ۱۸۰ نفر، از سمنان ۷ نفر، از میامی ۷ نفر، از سرخه ۲ نفر و از گرمسار ۱ نفر به بینایی سنج معرفی شدند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: جامعه آماری کودکان طرح غربالگری بینایی در استان سمنان سال ۹۸ حدود ۳۴ هزار کودک را شامل می‌شود، این طرح امسال در کلیه مهد‌های کودک و در ۱۶۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی در استان تا پایان آذر انجام شد.‌ی افزود: بهزیستی آبان و آذر ماه هر سال در کلیه مهد‌های کودک‌ها و پایگاه‌های سیار خود به اجرای طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال اقدام می‌کند و غربالگری در پایگاه‌های ثابت تا پایان سال ادامه دارد.

ایمانی یادآور شد: بهزیستی در پیشبرد رویکرد خود مبنی بر پیشگیری و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان، اجرای طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله را هر سال در دستور کار قرار می‌دهد.

او با اشاره به ادامه طرح غربالگری تا پایان سال در پایگاهه‌های ثابت، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با مشارکت خانواده‌ها و اطلاع رسانی مناسب، غربالگری بینایی در استان بیش از ۲۱ هزار کودک را شامل شود.

سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱ هزار کودک در سراسر استان از خدمات طرح غربالگری استفاده کردند که بیش از ۸۵۰ مورد مشکوک به منظور کنترل و درمان تا سن ۱۰ سالگی از پیگیری‌های تخصصی بهره می‌برند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.