برگزاری همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در جزیره قشم

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کشور در دانشگاه آزاد واحد قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،بیست و یکمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کشور در دانشگاه آزاد واحد قشم برگزار شد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور گفت: این همایش به همراه نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور و توجه به آینده پژوهشی و مستند‌سازی در حوزه فعالیت‌های دریایی و سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی برگزار شده است.

عباس نوبختی افزود: ۲۱۱ مقاله به دبیرخانه بیست و یکمین دوره همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور ارسال شد که هئیت داوران ۱۵۴ مقاله را پذیرفتند.

او گفت:مراکز پژوهشی دریایی ۱۸ کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان و دانشجویان به عنوان برنامه جنبی تدارک دیده است.

نوبختی افزود: در این دوره از همایش و نمایشگاه برای ارتباط صنعت و دانشگاه نخستین بار رویداد استارت آپ دریایی با حضور ۲۰ تیم استارت آپی حوزه دریا برگزار شد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور گفت: استارت آپ دریایی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنعت دریا و رفع نیاز‌های فناورانه سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دریایی برگزار می‌شود.

عباس نوبختی افزود: بازگویی مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دریایی، بررسی راه حل‌ها و روش‌های اجرایی با توجه به چالش‌ها و فرصت‌های موجود برای توسعه منطقه ای، دریا‌ها، سواحل و جزایر کشور و جذب سهم بیشتر از بازار‌های بین المللی صنایع دریایی برای کارخانه‌ها و صنایع مرتبط داخلی از محور‌های این همایش است.

نوبختی گفت: آشنایی هرچه بیشتر مسئولان و مردم با صنایع دریایی و مسائل آن و پیگیری راه‌های استفاده بیشتر از توان و ظرفیت صنایع داخلی از دیگر محور‌های این همایش است.

او افزود: طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری‌های نوین دریایی، لجستیک و حمل و نقل دریایی و اقیانوس شناسی، شیلات و زیست فناوری دریا از محور‌های تخصصی این همایش است.

نوبختی گفت:بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور تا فردا (۱۳ دی) از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل سالن نمایشگاه‌های منطقه آزاد قشم برپا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.