طرح سفیران انفال در راستای بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کارگاه آموزشی در راستای اجرای «طرح ملی سفیران انفال» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در این کارگاه گفت: طرح سفیران انفال در راستای بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح از توان و ظرفیت ائمه جمعه و روحانیون مستقر در روستا‌های هدف (از جمله مناطق جنگل نشین، عشایری و محروم) در جهت فرهنگ سازی، حفظ، حراست و صیانت از عرصه‌های طبیعی، افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و بررسی مشکلات جوامع محلی استفاده خواهد شد.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: در همین راستا ۵۰ نفر از روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر در روستا‌ها با شرکت در کارگاه آموزشی مباحث مربوط به منابع طبیعی و قوانین و مقررات مربوطه را فرا گرفته و جهت تبیین و آگاهی بخشی روستاییان به کار می‌بندند.

او با بیان اینکه اجرای این طرح منجر به تقویت فعالیت همیاران طبیعت می‌شود پیش بینی کرد: امسال ۱۰۰ کارت سفیر انفال برای مجریان این طرح در چهارمحال و بختیاری صادر گردد.

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی انفال و منابع طبیعی کشور را اداره می‌کنند گفت: طرح سفیران انفال با محوریت حفظ، احیا، توسعه و بهره وری از منابع طبیعی از سه سال گذشته برای اولین بار در کشور در استان زنجان تدوین و اجرا گردید.

در پایان این کارگاه آموزشی، از سفیران فعال انفال در استان چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار