مدیرکل حج و زیارت خوزستان سهمیه حج تمتع امسال را ۴ هزار نفر عنوان کردو گفت: فهرست نهایی اسفندماه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه ۶ هزار خوزستانی متقاضی تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۹ در سامانه سازمان حج و زیارت، مرحله پیش ثبت نام را انجام داده اند گفت: فهرست نهایی سهمیه حج تمتع خوزستان که حدود ۴ هزار نفر خواهد بود در اسفندماه امسال اعلام می‌شود.

او اظهار کرد: تمامی دارندگان فیش‌های اسفندماه ۱۳۸۵ مرحله پیش ثبت نام را انجام دادند، ولی اولویت تشرف به حج تمتع با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون به حج مشرف نشده‌اند.

تشرف عمره مفرده چه زمانی انجام می‌شود؟

حویزاوی بیان داشت: هنوز توافق نهایی با دولت عربستان سعودی برای ازسرگیری سفر‌های عمره مفرده صورت نگرفته است، بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی برای متقاضیان عمره مفرده مشخص کرد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان حذف قانون سختگیرانه سفر اتباع عربستان سعودی به ایران را شرط اصلی جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری سفرعمره عنوان و تصریح کرد: دولت سعودی هنوز در حال بررسی این درخواست مسئولان سازمان حج و زیارت کشورمان هستند و پاسخ قطعی به آن نداده‌اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: ازسرگیری راه اندازی عمره منوط به حل مسایل و حمایت‌های کنسولی از عمره‌گزاران ایرانی است که از اصول جدی حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران کشورمان است.

راه اندازی سفر‌های زیارتی از اهواز به سوریه

او گفت: با توجه به راه‌اندازی سفر‌های زیارتی استان‌های تهران و خراسان رضوی به سوریه، پیگیری‌ها مدیریت منطقه چهارم سازمان حج و زیارت شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت حج و زیارت خوزستان آغاز شده است و به زودی شاهد راه اندازی سفر‌های زیارتی از اهواز به سوریه پس از ۸ سال توقف خواهیم بود.

به گفته ناصر حویزاوی، هزینه هرسفر زیارتی به سوریه را ۳۸میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار