امام جمعه مشهدمقدس گفت: آمریکایی ها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش و سوریه سردار سلیمانی را به شهادت می رساندند نه در فضای بازی که قبلا محاصره کردند.

آمریکایی‌ها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش‌ سردار سلیمانی را به شهادت می‌‌رساندندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: این‌ها اگر مرد بودند در جنگ‌های داعش و سوریه سردار سلیمانی را براندازی می‌کردند نه در فضای بازی که قبلا محاصره کردند.

او تصریح کرد: این دلالت بر ضعف نظامی ما ندارد و دلالت بر ضعف اطلاعاتی ما نیز ندارد؛ دنیا و پنتاگون تماشا می‌کند که تمام هنر این پنتاگون که اسمش را آذرخش کبود گذاشته‌اند آبروی آمریکا رفته است و فهمیدند آمریکا چیزی بارش نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرار شد روزی فرمانده مقتدری مثل مقام معظم رهبری به مقابله بیاید اصلا آمریکا قدرت مقابله با این ابتکارات را نخواهد داشت؛ مردم ما این قبیل اتفاقات را شاهد بوده‌اند.

آیت الله علم الهدی افزود: زمانی که خبر شهادت شهید بهشتی آمد وجود مقدس امام دلشان به درد آمد، اما برابر این شهادت، صلابت و هیبت نشان دادند و صبح فردا جنازه شهید بهشتی روی دوش مردم بود و فریاد زدند «ایران پر از بهشتیه؛ آمریکا در چه فکریه؟».

او ادامه داد: آن روز در تصویر و تصور کسی نبود که مقام معظم رهبری یک ذخیره ارزشمند و عظیم و عزیز برای اسلام است که در طراز رهبری، ۳۲ سال بعد از امام این خط را ادامه داده و آمریکا را به ذلت رسانده است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: آن‌ها نمی‌دانستند دست غیبی و امداد الهی، مقام معظم رهبری را بهشتی آفرین قرار می‌دهد و جامعه اسلامی و جهان اسلام بر ولایت و رهبری ایشان تکیه می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری زمانی فرمودند روز هفتم تیر که ۷۲ تن به شهادت رسیدند، فشار خون ایشان به ۴ رسیده بود و یکباره بدون پیش‌بینی، فشار بالا آمد و ایشان فرمودند زمانی که از بیمارستان خارج شدم ابتدا خدمت امام رسیدم.

او تصریح کرد: برای ما شهید سلیمانی یک عنصر راه طی کرده به هدف رسیده است و نه یک نیروی از دست رفته؛ تا زمانی که پرچم ولایت در نظام و جامعه ما در اهتزاز است در ترکش جریان ولایت و اراده، ولی امر مسلمین، ده‌ها و صد‌ها و هزاران شهید سلیمانی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: در همین نسل جوان نگاه کنید که ۴۰ سال آینده آمریکا را به خاک نابودی و ذلت می‌کشانند. این شهید تا زنده بود؛ مجاهدات و ابتکارات و فرماندهی‌اش در هدایت رزمندگان در منطقه مقاومت را بر آمریکا مسلط کرد و آمریکایی‌ها را ذلیل کرد و در شهادتش نیز خونش یک حرکتی انجام داد که این حرکت را با هیچ برنامه‌ریزی سیاسی و اجتماعی نمی‌توانستیم ایجاد کنیم؛ خون مردم ایران و عراق در این شهادت به هم آمیخته شد.

آیت الله علم‌الهدی افزود: این به هم آمیختگی خون ملت ایران و عراق را به هم آمیخته کرد و یک میلیون صدام هم که بیاید ایران و عراق را نمی‌تواند از یکدیگر جدا کند.


انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.