وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدام تروریستی آمریکایی‌ها یک خودزنی و دیوانگی محض بود و تاوان سنگین این جنایت را خواهند پرداخت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در آیین سی و نهمین سالروز شهیدان دانشجو در گلزار شهدای هویزه با تبریک و تسلیت شهادت افتخارآفرین سردار رشید اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اقدام تروریستی آمریکایی‌ها یک خودزنی و دیوانگی محض بود و آنان تاوان سنگین این جنایت را خواهند پرداخت.

او اظهار کرد: تردیدی ندارم که امروز برای شهید سلیمانی روز رستگاری و فلاح و برای دشمنان اسلام، آمریکا و رژیم صهیونیستی نکبت، عجز و ناتوانی بود.

نمکی با بیان خاطره آخرین دیدارش با شهید سلیمانی در حالی که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود، افزود: شهید سلیمانی عاشقانه انتظار شهادت بود و جانانه آن در آغوش کشید، در سیمای نازنینش اشتیاق به شهادت موج می‌زد، او به آرزوی خود رسید، ولی ما و امت اسلامی و همه آزادگان جهان را عزادار و سوگوار کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تردیدی ندارم که شهید سلیمانی در آخرین لحظه وصلش به ملکوت همچون مولایش حضرت علی (ع) "فزت برب الکعبه" را زمزمه می‌کرد و این ویژگی مردان مخلص خداست که برای دیدار با معشوق خویش لحظه شماری می‌کنند.

او ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی از بین ما رفت، ولی از خداوند می‌خواهیم تا لیاقت و توفیق دهد راه پرافتخارش را ادامه دهیم.

دفاع مقدس یک دانشگاه ملی بود

نمکی، ۸ سال دفاع مقدس را یک دانشگاه ملی توصیف کرد و بیان داشت: این دانشگاه برای همه دانشجویان، استادان، دانش‌آموزان و احاد ملت و جوانان این مرز و بوم درس آموز و عبرت انگیز است.

او با تجلیل از شهدای افتخار آفرین دفاع مقدس به خصوص شهدای هویزه اظهار کرد: جبهه‌ها مدرسه عاشقی بود، مدرسه آموزش مدیریتی، زندگی کردن جوانمردانه و آزادانه بود.

نمکی اذعان داشت: بزرگترین درس دفاع مقدس این است که با وحدت ملی، همدلی و وفاق و تحت لوای ولایت هیچکس نمی‌تواند پشت ما را خم کند و به زانو درآورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه شیوه مدیریتی و اداره کشور را از درس‌های دفاع مقدس بیان کرد و گفت: هم‌اکنون از شیوه مدیریتی در مجموعه وزارت بهداشت دراوج جنگ اقتصادی دشمن، سود می‌بریم، امسال که یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور است توانستیم با شیوه مدیریتی برگرفته از دوران دفاع مقدس، میزان کمبود دارو در کشور را به یک سوم مدت مشابه سال گذشته برسانیم و تجهیزات پزشکی و امکانات بیمارستان‌ها که دشمن تصور می‌کرد می‌تواند از این ناحیه به ما آسیب برساند تا مرداد ماه سال آینده ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

توان دفاعی و بازدارندگی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست

سعید نمکی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از حداقل امکانات حتی آرپی جی هفت و سلاح سبک برخوردار نبودیم، اظهار کرد: هم اکنون توان دفاعی و بازدارندگی ایران اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست به گونه‌ای که اگر اراده کنیم با پایگاه‌های موشکی خود می‌توانیم دشمنان این مرز و بوم را به زانو درآوریم.

او گفت: ما اهل جنگ و درگیری نیستیم و قرار نیست جنگی را آغاز کنیم، ولی قرار نیست متجاوزی را بدون پاسخ بگذاریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.