عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تسلیت گفت.

پیام تسلیت عبدالله در پی شهادت «سردار سلیمانی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تسلیت گفت.

در پیام ریاست اجرائی دولت افغانستان آمده است: «از وقوع حادثه‌ صبح روز جمعه در بغداد که منجر به جان باختن سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متاسف هستیم. این رخداد را برای خانواده سردار سلیمانی، دولت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.»

این پیام افزوده است: «جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان و متحدان کشور ما است. در دوران جهاد و مقاومت در کنار مردم ما ایستاد. در مرحله بازسازی در سالیان پسین از ثبات، استقرار و بازسازی حمایت کرد و سال‌ها است از ملیون‌ها مهاجر ما میزبانی می‌کند.»

ریاست اجرائی دولت افغانستان آمریکا را نیز از متحدان استراتیژیک افغانستان خوانده و اضافه کرده است: «افغانستان به عنوان یکی از قربانیان دهشت‌افکنی و خشونت، خواهان تنش‌زدایی در روابط منطقه ای و بین‌المللی می‌باشد و امیدوار است حوادث اخیر بر وضعیت و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تاثیر منفی نگذارد.»

قابل ذکر است که سردار رشید اسلام، «حاج قاسم سلیمانی» به همراه ابومهدی مهندس، معاون الحشد الشعبی عراق بامداد دیروز در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار