معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : بخش‌هایی از دو مسجد تاریخی جامع و حاج شهبازخان کرمانشاه مرمت خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا برشاهی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه کار مرمت این دو مسجد تاریخی بزودی آغاز می‌شود، گفت : در شهر کرمانشاه مساجد تاریخی زیادی داریم که با توجه به قدمت آن‌ها هر چندسال یک بار برنامه مرمت و بازسازی آن‌ها را در دستورکار قرار می‌دهیم.

او گفت : سال ۱۳۹۱ در یک برنامه کلی همه مساجد تاریخی شهر کرمانشاه را مرمت کردیم، اما برای حفاظت بیشتر و جلوگیری از آسیب دیدگی به این بناها، مرمت مجدد آن‌ها را در برنامه داریم.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در راستای اجرای این برنامه، بزودی کار مرمت مسجد جامع و مسجد حاج شهبازخان را شروع خواهیم کرد.

او گفت: در این برنامه مرمتی، کار بام سازی و رفع نم‌زدگی در بخش‌هایی از این دو مسجد را انجام می‌دهیم و مرمت درب و پنجره‌های چوبی مسجد جامع کرمانشاه نیز که رنگ آن دچارپوسیدگی شده را نیز در برنامه مرمتی خود قرار داده‌ایم.

برشاهی افزود: با شروع عملیات مرمت این دو مسجد تاریخی ظرف یک هفته آینده، پیش بینی می‌شود کار مرمت آن‌ها حدود یک ماه ادامه داشته باشد.

 این مسئول،گفت: اعتبار اولیه اجرای این برنامه مرمتی حدود یک میلیارد ریال است که تامین شده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.