نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان با حواشی عجیب و غریبی که داشت سرانجام به پایان رسید.

نگاهی به نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان با حضور تیم‌های شهرداری بم، وچان کردستان، سپاهان اصفهان، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام، ذوب آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی، هیئت فوتبال البرز، همیاری ارومیه، آذرخش زاگرس شیراز، آویسا خوزستان و سینا بوشهر در یازده هفته برگزار شد.

شهرداری بم

 تیم شهرداری بم در پایان نیم فصل اول مسابقات با کسب ۳۳ امتیاز و ۴۶ گل زده و سه گل خورده، بدون هیچ شکستی در صدر جدول قرار گفت و به مقام قهرمانی رسید. بم توانست رکورد پیروزی متوالی در ۴۰ بازی را در مدت سه سال پیاپی به نام خود ثبت کند. بهناز طاهرخانی بازیکن تیم بم با زدن ۱۱ گل در یک نیم فصل در رده چهارم برترین گلزنان لیگ قرار دارد و زهرا قنبری کاپیتان این تیم با هشت گل زده در رده نهم است. تیم بم ۶ سال متوالی است که عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال بانوان را از آن خود کرده و یکی از مدعیان اصلی لیگ امسال به شمار می‌رود.

وچان کردستان

تیم وچان کردستان با کسب ۳۰ امتیاز، ۳۹ گل زده و سه گل خورده در رده دوم جدول قرار گرفت و به عنوان نائب قهرمانی رسید. این تیم در ۱۱ هفته از رقابت‌ها تنها در آخرین بازی فصل مقابل شهرداری بم متحمل شکست شد. دروزاه بان این تیم زهرا خواجوی توانست رکورد کلین شیت ایران را با ۹۳۵ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه اش به نام خود ثبت کند. این دروازه بان در ۱۰ بازی و یک نیمه از دیدار با شهرداری بم نگذاشت توپی از دروازه تیمش عبور کند. سمیه خرمی بازیکن این تیم با ۱۸ گل زده به عنوان خانم گل نیم فصل اول و الهام فرهمند با ۱۲ پاس گل، برترین پاسور لیگ شدند. از دیگر اتفاقات تیم وچان در این هفته‌ها تغییر حامی مالی این تیم بوده است که باعث شد نام این تیم از آذرخش کردستان به وچان کردستان تغییر پیدا کند.

سپاهان اصفهان

سپاهان اصفهان در لیگ امسال دچار تغییر و تحولات زیادی شد. سمیه شهبازی سرمربی فصل گذشته سپاهان چند روز مانده به شروع لیگ از زردپوشان جدا شد و بیان محمودی سرمربی فصل گذشته ذوب آهن اصفهان به این تیم پیوست. در پی جدایی شهبازی از تیم سپاهان بازیکنان زیادی از جمله الهام فرهمند، شیوا فاضلی و ... از این تیم جدا شدند و در نتیجه بیان محمودی سرمربی جدید سپاهان چند بازیکن از تیم سابقش ذوب آهن به این تیم آورد. یکی از اتفاقات عجیب دیگر این تیم قرارداد سفید امضای هاجر دباغی ملی پوش سپاهان به مدت سه سال با این باشگاه بوده که با به ثمر رساندن ۱۷ گل در مسابقات در رده دوم برترین گلزنان جای گرفته است. این تیم با کسب ۲۳ امتیاز مقام سوم را کسب کرده است.

نگاهی به نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان

شهرداری سیرجان

شهردای سیرجان دیگر مدعی لیگ امسال که از مهره‌های ملی پوش ارزنده‌ای همچون شبنم بهشت، افسانه چترنور، زهرا علیزاده، هستی فروزنده، ملیکا متولی، سهیلا نظام آبادی و... در ترکیب خود بهره می‌برد نتوانست نتایج چندان خوبی تا اینجای کار کسب کند. این تیم سال گذشته به عنوان نائب قهرمانی رسیده بود، اما در سال جاری یکسری مسائل مالی گریبان این تیم را گرفت. سیرجان با کسب ۲۳ امتیاز با قرار گرفتن در رده چهارم جدول در نیم فصل به کار خود پایان داد.

پالایش گاز ایلام

پالایش گاز ایلام دیگر مدعی لیگ امسال بود که در این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست با کسب ۱۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار بگیرد. تیم پالایش از مهره‌های ارزشمندی همچون محدثه زلفی، زهرا حاتم نژاد، مرضیه نیکخواه، سمیه فیضی و ... در رقابت‌های این فصل استفاده کرد.

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن از جمله تیم‌هایی بود که در لیگ امسال حوادث زیادی را به چشم خود دید. این تیم سال گذشته به مقام چهارمی مسابقات فوتبال بانوان رسید. بیان محمودی سرمربی فصل گذشته این تیم در آخرین روز‌های آغاز لیگ به تیم سپاهان پیوست و تعدادی از ملی پوشان این تیم را با خود به تیم جدیدش برد. فرزانه نصر هدایت این تیم را برعهده گرفت. نصر در لیگ امسال هم برای تیمش بازی کرد و به عنوان سرمربی دختران ذوب آهن را هدایت کرد. اتفاق عجیب دیگر این بود که علی رقم حمایتی که باشگاه ذوب آهن از فوتبال بانوانش می‌کرد، مسئولان این باشگاه به دنبال یک حامی مالی دیگر برای تکفل بخشی از هزینه‌های دختران تیمشان بودند.

ملوان بندرانزلی

ملوان بندرانزلی در فصل جدید با هدایت اعظم غلامی کارش را آغاز کرد و به خاطر شرایط مالی، باشگاه نتوانست بازیکنان ستاره لیگ را جذب کند و به همین خاطر از بازیکنان بومی استفاده کرد. مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملوان هم از این تیم جدا شد و در پی رفتن او تعدادی از بازیکنان از جمله سارا قمی ملی پوش ارزنده کشورمان برای فصل جدید به تیم‌های دیگر لیگ پیوستند. قمی اکنون برای تیم هیئت فوتبال البرز بازی می‌کند. تیم ملوان در لیگ امسال با کسب ۱۴ امتیاز توانست در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرد.

نگاهی به نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان

هیئت فوتبال البرز

 این تیم که اولین سال حضور خود در لیگ برتر فوتبال بانوان را تجربه می‌کند، نتایج خوبی را تااینجای کار کسب کرده است و توانسته سارا قمی را برای بازی‌های امسال در اختیار بگیرد. سارا قمی در حال حاضر با زدن ۱۳ گل در جایگاه سوم برترین گلزنان لیگ قرار دارد. در حال حاضر تیم البرز را مسئولان هیئت فوتبال این استان حمایت می‌کنند، اما این تیم به دنبال یک حامی مالی جدید برای نیم فصل دوم رقابت‌ها است.

همیاری ارومیه

 تیم ارومیه که در لیگ امسال تا آخرین دقایق حضورش قطعی نبود با کمک مسئولان ورزشی این استان در مسابقات شرکت کرد، اما مشکلات مالی زیادی گریبان این تیم را گفته است به طوری که بازیکنان همیاری مکان مناسبی برای تمرین‌های خود نداشتند و حتی برخی تمرینات بدنسازی خود را در کوه انجم می‌دادند. این تیم با وجو تمام این مشکلات یازده هفته دوام آورد و با کسب ۱۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

آذرخش زاگرس شیراز

تیم آذرخش شیراز که در لیگ بانوان با نام لران زاگرس شرکت کرده بود در اواسط فصل با مشکلات مالی زیادی روبه رو شد و به همین دلیل تصمیم گرفت یک حامی مالی جدید پیدا کند. حامی مالی تیم آذرخش کردستان از این تیم جدا شد و تصمیم گرفت در ادامه فصل تیم شیراز را همراهی کند. در نتیجه تیم آذرخش کردستان به وچان کردستان تغییر نام پیدا کرد و تیم لران زاگرس با نام آذرخش زاگرس شیراز کارش را در لیگ برتر بانوان ادامه داد. این تیم با کسب ۶ امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار گرفته است.

آویسا خوزستان

 آویسا خوزستان دیگر تیمی است که مانند هیئت فوتبال البرز از لیگ دسته یک کشور آمده است و اولین حضورش را در لیگ برتر بانوان تجربه می‌کند. ین تیم مشکلات مالی ندارد، اما به دلیل نداشتن بازیکنان مطرح نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و در حال حاضر با چهار امتیاز در جایگاه یازدهم جدول است.

سینا بوشهر

تیم دختران بوشهر که اکنون در انتهای جدول قرار دارد روز‌های سختی را در لیگ امسال سپری کرد. این تیم تنها در یک بازی به نتیجه پیروزی رسید و در سایر دیدار‌ها با واگذاری امتیاز زمین بازی را ترک کرد. در ابتدای فصل هیئت فوتبال بوشهر از تیم بانوانش حمایت می‌کرد، اما در هفته آخر یک حامی مالی جدید مسئولیت این تیم را برعهده گرفت و نامش را از پارس جنوبی بوشهر به سینا بوشهر تغییر داد.


بیشتر بخوانید: ثبت یک رکورد تاریخی توسط بانوان در فوتبال ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار