مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان از افتتاح دو مرکز ترویج حقوق شهروندی و خانواده در استان اصفهان خبر داد.

سید محسن سجاد مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تشکل‌های مردم نهاد از درون هر محله‌ای ظهور می‌کنند و با ورود به محلات امکان سنجی و موقعیت سنجی کرده واز صفر تا صد مسائل را رصد وپیمایش می‌کنند.

او  با اشاره به بالا بودن اعتماد مردمی به سازمان های مردم نهاد ادامه داد: این انجمن‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های تحقیقی و علمی انجام می‌دهند و با کمک مردم مسائل را پیگیری و در صورت لزوم موارد را به دستگاه‌های اجرایی یا دولتی منعکس می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بیان کرد: اولویت ما آموزش مردم در حوزه‌های مختلف است تا بتوانیم سطح سواد مردم را نسبت به مسائل محله‌ای با مخاطب شناسی صحیح بالا ببریم که قطعا این مسائل می‌توانند به کمک دولت بیایند.

سجاد در خصوص افتتاح انجمن‌های حقوق شهروندی و خانواده در اصفهان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در برگیرنده بسیاری از انجمن‌ها می‌شود که در قالب تخصص‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند و به کمک دولت و مردم می‌آیند.

او افزود: انجمن‌های مردم نهاد در ابتدا فعالیت‌های اجتماعی را با پیوست فرهنگی سرعت می‌بخشند و پدیده‌های اجتماعی را شناسایی می‌کنند؛ هنر اصلی این است که نگذاریم پدیده‌های تبدیل به آسیب شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اظهارداشت: انجمن‌های مردم نهاد باید به صورت میدانی و در لایحه‌های اجتماعی این پدیده‌ها را شناسایی و راه حل رفع آن‌ها را با کمک مردم دنبال کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار