مدیرکل هواشناسی فارس میزان بارش باران در شهرستان های استان فارس را تا ظهر امروز اعلام کرد.

اردکان بیشترین میزان بارندگی در فارس تا بعد از ظهر امروز

دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به میزان بارش باران در شهرستان‌های فارس از دیروز تا بعد از ظهر امروز، اظهار کرد: اردکان ۴۹ و ۲ دهم، فیروزآباد ۴۸ و ۶ دهم، شهرک گلستان ۴۷ و ۴ دهم و بیشترین میزان بارندگی را در سامانه اخیر تا بعد از ظهر امروز داشته اند.

او ادامه داد: در درودزن ۴۷ و ۳ دهم، کازرون ۴۴، تخت جمشید ۳۸ و ۳ دهم، سروستان ۳۴، شیراز ۳۲ و ۹ دهم، ارسنجان ۳۱ و ۲ دهم، خفر ۲۷ و ۵ دهم و زرقان ۲۳ و ۷ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در صفاشهر ۲۳، قیروکارزین ۲۱ و ۴ دهم، فسا ۲۰ و ۸ دهم، بوانات ۱۹ و ۲ دهم، داراب ۱۷ و یک دهم، اقلید ۱۷، جهرم ۱۶ و ۶ دهم، فراشبند ۱۵ دهم، نورآباد ممسنی ۱۴، نی ریز ۸ و ۴ دهم، آباده ۱۰، زرین دشت ۵ و ۶ دهم، استهبان ۱۷ و ۵ دهم، لامرد ۲ و ۳ دهم و فورگ یک و ۲ دهم، خنج یک و ۳ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

دهملایی گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر بعد از ظهر دیروز وارد استان شده است و بارش‌ها در روز یکشنبه ۱۵ دی ماه، نیمه جنوبی را فرا می‌گیرد و تا اواخر همان روز ادامه خواهد داشت.

او افزود: از آنجا که این سامانه بارشی، موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید می‌شود، شهروندان و عشایر از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: در سال زراعی امسال فیروزآباد با ۳۵۹ و ۹ دهم، لامرد با ۲۹۲ و ۶ دهم و قیروکارزین با ۲۸۹ میلی متر باران بیشترین میزان بارش را داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.