وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌های تلویزیونی، تهدیدات توخالی ترامپ علیه ملت ایران را تکرار کرد.

مایک پمپئوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تایمز آو اسرائیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، در رابطه با اقدام تروریستی کشورش در ترور سپهبد سلیمانی، اظهار داشت: «دولت ترامپ تمرکز قبلی آمریکا را برای مقابله با گروه‌های وابسته به ایران در سطح منطقه مانند حزب الله را ترک کرده، حمله آمریکا در بغداد که منجر به کشته (شهید) شدن ژنرال قاسم سلیمانی شد، بیانگر تغییر این استراتژی است.»

او در ادامه بازهم هم تهدیدات توخالی آمریکا علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که در صورت تلافی ایران، هر هدفی در داخل ایران می‌تواند مورد حمله قرار گیرد.

پمپئو در رابطه با تهدید توخالی دونالد ترامپ مبنی بر حمله به اماکن فرهنگی که اقدامی کاملا غیرقانونی است، مدعی شد: «هر هدفی که به آن حمله خواهیم کرد، یک هدف قانونی خواهد بود، و این هدفی خواهد بود که با ماموریت دفاع و محافظت از آمریکا طراحی شده است.»

ترامپ روز شنبه طی پیامی در حساب توئیتری خود، ۵۲ نقطه در داخل خاک ایران را که برخی در سطح بسیار بالای فرهنگی قرار دارند، مورد تهدیدات واهی قرار داد. این در حالی است که هدف قرار دادن اماکن فرهنگی یک جنایت جنگی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری خطاب به خبرنگار «ان‌بی‌سی» و در جواب به این سؤال که آیا مطمئن است با این اقدام تروریستی، امنیت آمریکایی‌ها بیشتر می‌شود، گفت: «ما قطعا امروز امنیت بیشتری داریم.» البته وی هیچ اشاره‌ای به خیزش مردم منطقه علیه جنایات آمریکا و نفرت آن‌ها علیه حضور نظامی واشنگتن نکرد.

پمپئو در مصاحبه‌ای که با شبکه «سی‌ان‌ان» پیش از این انجام داده بود هم ادعا کرد که ترور سردار سلیمانی و دیگر اقدامات دولت ترامپ، باعث ثبات بیشتر در منطقه غرب آسیا خواهد شد. وی در این‌باره مدعی شد: «ترور ژنرال سلیمانی را با همراهی دوستان منطقه‌ای خود انجام دادیم تا در برابر رفتار سرکشانه ایران بایستیم.»

پمپئو در خلال مصاحبه‌های خود هیچ اشاره‌ای به نقض حاکمیت عراق به دست نیرو‌های آمریکایی نکرده و یا نگفته که سپهبد سلیمانی به دعوت خود عراقی‌ها در این کشور حضور یافته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این تهدیداروبرای افغانستان بکنید هرچندکه همونجاهم کم اوردین
عاقبت بادم شیربازی کردن روخواهیددید
آخرین اخبار