مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند در دولت ترامپ مخالفت‌های گسترده‌ای با اظهارات اخیر او درباره هدف قرار دادن اماکن فرهنگی ایران وجود دارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دو مقام ارشد آمریکا از مخالفت‌های گسترده در درون دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با سخنان اخیرش درباره هدف قرار دادن اماکن فرهنگی ایران خبر دادند.

یکی از این دو مقام در این خصوص گفت: «هیچ چیزی نمی‌تواند به مانند تخریب عمدی اماکن فرهنگی مردم را متحد کرده و در مقابل این عمل قرار دهد. چه تخریب اماکن فرهنگی از سوی داعش باشد و چه سوزاندن کتابخانه لوون در جنگ جهانی اول، تاریخ نشان داده است که هدف قرار دادن مکان‌هایی مرتبط به تمدن بشری نه تنها غیراخلاقی است بلکه به نوعی شکست‌خورده است.»

در ادامه این مقام گفت: «مردم پارسی تاریخی بسیار تاثیرگذار و زیبا از شعر، منطق، هنر و علم دارند. بهتر است آمریکایی‌ها از رهبری برخوردار باشند که فرهنگ فارسی را تمجید کند و نه آنکه آن را تهدید به تخریب کند.»

مقام دوم آمریکایی در این خصوص گفت: «مطابق با قوانین و هنجار‌های درگیری‌های مسلحانه ما به فرهنگ ایرانی احترام خواهیم گذاشت.»

یک مقام دیگر آمریکایی که پیشتر هم در دولت اوباما بوده است و هم در دولت ترامپ فعالیت داشت به سی‌ان ان در این خصوص گفت: «این یک اصل است که ما در مقام یک کشور و ارتش به مکان‌های فرهنگی هیچ دشمنی حمله نمی‌کنیم.»

علاوه بر این، چندین منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفتند در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمله آمریکا به اماکن فرهنگی در ایران وجود ندارد.

ترامپ پس از افتضاحی که با تصمیم‌گیری درباره ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نیرو‌های قدس سپاه پاسداران به بار آورد، تلاش کرد به تهدید ایران بپردازد تا مانع اقدام تلافی جویانه از سوی تهران شود. او یک روز پس از حادثه ترور در پیامی توئیتری تهدید کرد به اماکن فرهنگی ایران حمله خواهد کرد.

او در پیام توئیتریش نوشت: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا به ۵۲ سایت در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آن‌ها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار