رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد اینکه آمریکا سردار سلیمانی را برای ترور انتخاب کرد هدفش تشدید تنش بود؛ چراکه ترور فردی در جایگاه وی بدون پاسخ و یا بها نخواهد ماند.

رجب طیب اردوغانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «منطقه روزهای سختی را سپری می کند و همه می پرسند چه خواهد شد.»

رجب طبی اردوغان افزود: «تنشی که پس از حمله به سفارت آمریکا در عراق و کشته شدن (شهادت) سلیمانی رخ داده به نقطه سختی رسیده است.ترکیه برای کاهش تنش در تلاش است و اوضاع را با نگرانی دنبال می کند، چراکه در حال پیچیده شدن است. اینکه مکان ترور سلیمانی در عراق باشد معنادار است؛ ما همیشه مخالف دخالت خارجی در منطقه بوده‌ایم.»

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: «متاسفانه هنوز هیچ یک از تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش مثمر ثمر نبوده است. از رئیس‌جمهور ایران خواستم که در حل بحران میانه روی کنند. سلیمانی فردی نبود که بخواهد خلیفه شود، آنگونه که برخی او را با سرکرده های داعش مقایسه می کنند.»

اردوغان تاکید کرد: «اینکه آمریکا سلیمانی را برای ترور انتخاب کرد هدفش تشدید تنش بود؛ چراکه ترور فردی در جایگاه وی بدون پاسخ و یا بها نخواهد ماند. اگر آمریکایی ها بهانه می آورند که سلیمانی تروریست بود پس حمایت خودشان از تروریست ها در سوریه را چگونه تفسیر می کنند؟ اگر هم آنها سلیمانی را به عنوان یک حرکت علیه ایران کشتند برای اینکار چه توجیهی دارند؟»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «در تماس با ترامپ به او نصیحت کردم که عراق را ترک کند، و پس از چندساعت عملیات ترور انجام شد که نشان می دهد برنامه ریزی شده بوده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار