رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۵ تن پودر گوشت امسال از ضایعات فرآورده‌های طیور این استان تولید شد.

۷۵ تن پودر گوشت در استان مرکزی تولید شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس سلمان‌نژاد رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۱۹ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۲۷ قطعه طیور گوشتی امسال در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار شد که ۴۴ هزار و ۳۷ تن گوشت سفید از آن‌ها استحصال شده است.

سلمان‌نژاد افزود: ۱۳۰ هزار و ۶۵۲ قطعه طیور به‌دلیل لاغری و پرخونی در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی در سال جاری ضبط و از چرخه مصارف انسانی خارج و برای استفاده در خوراک دام در دامداری‌ها به پودر گوشت تبدیل شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک سوم پودر گوشت تولید شده در استان به مصرف می‌رسد و بقیه برای تبدیل به خوراک دام به سایر استان‌ها ارسال شده‌است.

او خاطرنشان کرد: ۱۰۱ هزار و ۴۶۲ راس گاو، گوسفند و بز نیز امسال در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و چهار هزار و ۲۳۴ تن گوشت قرمز از آن‌ها به دست آمده است.

سلمان نژاد ادامه داد: ۷۷۶ لاشه دام سبک و سنگین در بازرسی بهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی به‌دلیل بیماری‌های انگلی و برخی مشکلات بهدذاشتی دیگر ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۳۲۹ مورد نمونه از فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان برای پایش باقیمانده دارویی، آزمایش ادواری، آزمایش تقلب‌ها، تعیین تکلیف سلامت محموله و راستی‌آزمایی این مدت در این استان انجام شده‌است.

او اضافه کرد: ۸۰ هزار و ۹۹۱ مورد بازدید بهداشتی نیز در سال جاری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر انجام شد که تعداد این بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

سلمان نژاد تصریح کرد: ۵۴ هزار و ۳۰۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان در این بازرسی‌ها کشف و معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۳۳ واحد متخلف بهداشت عمومی در سال جاری به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام صادره شامل ضبط و امحای کالا و تعطیلی وجزای نقدی می‌باشد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.