طی مراسمی برترین‌های هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان بمعرفی شدند.

به گرارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان با شرکت ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب اهل سنت استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار و طی مراسمی برترین‌های این دوره مسابقات معرفی شدند.

این دوره رقابت‌های قرآنی طلاب علوم دینی اهل سنت استان کردستان که با شعار «عمل به قرآن، ضرورت امروز جهان اسلام» در سه بخش روحانیون ائمه جمعه و جماعت، مدیران و مدرسان و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی، طلاب مدارس اهل سنت ویژه آقایان و طلاب مدارس علوم دینی، مدرسان، فارغ‌التحصیلان و طلاب مدارس علوم دینی ویژه بانوان در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء، ترجمه و مفاهیم قرآنی و پژوهش‌های برتر قرآنی و با حضور ۲۰۵ نفر شامل ۴۲ نفر روحانیون، ۳۹ نفر طلبه آقا و ۱۲۴ نفر آنان بانوان طلبه مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد.

براساس نظر هیئت داوران این دوره مسابقات در گروه روحانیون رشته حفظ قرآن عابد میرکی از سنندج و محمدعلی فروتنی از کامیاران در رشته «حفظ کل قرآن»، علی‌محمد مظفری از کامیاران «حفظ ۵ جزء» و جلال مرادی از سنندج در رشته «حفظ ۱۰ جزء» حائز رتبه شدند.

تیمور محمدی و افشین صیادی هر دو از دهگلان و سید محمود احمدی از سنندج نیز به ترتیب رتبه اول تا سوم این دوره از مسابقات را در رشته قرائت و ترتیل کسب کردند.

براساس نظر هیئت داوران این دوره مسابقات فیض‌اله حسین‌پناهی از دهگلان موفق به کسب رتبه برتر در رشته «قرائت تحقیق» شد و محمد طهماسبی از سنندج و افشین صیادی از دهگلان به ترتیب رتبه اول و دوم رشته ترجمه و مفاهیم را در هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان کسب کردند.

احسان احمدی، کیومرث کریمی از سنندج و علی قادری از دیواندره نیز براساس نظر هیئت داوران هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان مشترکا رتبه سوم این دوره مسابقات را در رشته ترجمه و مفاهیم ازآن خود ساختند.
در گروه خواهران این دوره مسابقات نیز در رشته حفظ ۱۰ جزء مهربان شکوهی‌اقدام از سنندج حائز رتبه برتر شد و در رشته قرائت تحقیق نیز فاطمه سلیمان‌زاده از سقز)، دریا میرکی از سنندج و رویا فرجی از سقز براساس نظر هیئت داوران این دوره از مسابقات به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین کژال پورجلالی و سارا احمدی هر دو سنندج موفق به کسب رتبه اول و دوم در رشته قرائت ترتیل هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان شدند و شوخان محمدپور از سقز نیز در جایگاه سوم نشست.
رتبه اول و دوم رشته ترجمه و مفاهیم را مریم حسین‌پناهی و دریا میرکی از سنندج کسب و سهیلا سلیمی و فریبا زندی هم هر دو از سنندج مشترکا رتبه سوم این دوره از مسابقات را بدست آوردم.

در گروه طلاب برادر حفظ ۵ جزء، رسول فتحی، داوود محمدی و ایوب کوهی هر سه از سنندج به ترتیب عناوین مقام اول تا سوم این دوره مسابقات را کسب نمودند.

براساس نظر هیئت داوران در رشته حفظ ۱۰ جزء ویژه برادران ساسان ساعدپناه از سنندج موفق به کسب مقام شد و در رشته قرائت تحقیق نیز سیامک امین‌پور از دیواندره اول، سعدی، ولی زاده از سقز و سعدی کرمی از دیواندره رتبه دوم و سوم این رشته را از آن خود کردند.

براساس اعلام هیئت داوران صهیب دستیار از مریوان، موسی شکری از سروآباد و احسن یوسفی از سنندج به ترتیب مقام اول تا سوم را در رشته قرائت ترتیل ویژه برادران بدست آوردند.

در رشته ترجمه و مفاهیم نیز رسول فتحی، رحیم کتابی از سقز و عدنان حسینی‌راد از سنندج حائز رتبه شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.