مقامات فرانسه قرار است برای حل و فصل اختلافات خود با معترضان این کشور دیداری را با آن‌ها برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، همزمان با ادامه اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل فرانسه که به هفته پنجم رسیده است، قرار است نشستی میان سران اعتصاب و مقامات این کشور برای حل و فصل اختلافات به منظور پایان دادن به آن صورت بگیرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد امروز با سران اتحادیه‌های کارگری دیداری داشته باشد تا اختلافات در خصوص نظام بازنشستگی ملی این کشور برطرف و توافقی حاصل شود.

برونو لو مایر، وزیر دارایی فرانسه در خصوص این دیدار گفت: «رسیدن به یک سازش تا این حد نزدیک نبوده است.»

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه نیز اعلام کرده است اعتصاب و هرج و مرج کمتر شده و از روز دوشنبه تردد قطار‌ها در سراسر کشور بهبود یافته است. بنا بر اعلام این شرکت، در حال حاضر از هر ۱۰ قطار سریع‌السیر هشت قطار در حال سرویس دهی هستند، اما ایستگاه‌های متروی خاصی هنوز تعطیل می‌باشند و در ساعات محدودی خطوط مشخصی در پاریس باز شده‌اند.

امروز سی و چهارمین روز اعتصابات گسترده در فرانسه است که اختلالات زیادی را در پایتخت این کشور به دنبال داشته است. اتحادیه‌های کارگری حتی در تعطیلات سال نو نیز دست از اعتصابات نکشیدند و خواستار افزایش اعتراضات در سراسر فرانسه شدند. یک اعتصاب گسترده نیز برای روز پنجشنبه از سوی کارمندان بیمارستان‌ها، معلمان و کارمندان بخش دولتی در نظر گرفته شده است.

از پنج هفته پیش، در اعتراض به لایحه دولت فرانسه برای اصلاح مواردی از قانون بازنشستگی بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش حمل‌ونقل اعتصاب کرده‌اند. در کنار اعتصاب گسترده و فلج شدن سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت فرانسه، معترضان جلیقه زرد نیز به طور گسترده به تظاهرات خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون ادامه دادند.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۸:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
12 کشته خاک تو سرتون سگان درباری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۳ ۱۷ دی ۱۳۹۸
هی امانوئل مکرون هر چه زودتر با اینهمه معترض به نتیجه برس چون اگر دیر بجنبی تروریستهای دست پرورده و اعزامی کشورت به خاکت وارد میشوند و اوضاع خیلی بدتر از الآن خواهد شد دیگر هرگز قادر به کنترل نخواهی شد سونامی ورود تروریستهای فرانسوی که به آسیا و غرب آسیا اعزام کرده بودی بطور معکوس به سمت فرانسه است تا نابودی کامل و ویرانی کامل دست پرورده هایت دامنت را نگرفته یک کاری بکن هرچه سریعتر بهتر بجنب.........
آخرین اخبار